יהודי שנכנס עם רכבו לקלנדיה, ככל הנראה בטעות, הותקף הבוקר (יום שלישי) באבנים ונפצע באורח קל.
בשעה 10:49 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על פצוע מיידוי אבנים שהובא לחבירה עם צוותי מד"א במחסום קלנדיה. חובשים ופרמדיקים של הארגון העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כשמצבו קל והוא בהכרה מלאה. לפי מד"א, הפצוע סבל מחבלת ראש.
2 צפייה בגלריה
תיעוד של הגבר היהודי שנפצע מיידוי אבנים במחסום קלנדיה
תיעוד של הגבר היהודי שנפצע מיידוי אבנים במחסום קלנדיה
הגבר שנפצע
הדיווח על האירוע הגיע אחרי שאתמול התרחשו בירושלים שני פיגועים. בפיגוע שהתרחש אמש במחסום שועפט נהרג לוחם מג"ב אסיל סואעד. הפיגוע אירע במהלך בידוק בתוך אוטובוס במחסום שועפט שבמזרח ירושלים. אסיל נדקר על ידי מחבל פלסטיני בן 13, תושב מחנה הפליטים. המחבל שלף סכין לעבר מאבטח אזרחי ולוחם המג"ב שביצעו את הבידוק, ודקר את הלוחם. בתגובה, המאבטח ירה לעבר המחבל במטרה לנטרלו, והירי ככל הנראה פגע גם בלוחם.
לפני כן התרחש פיגוע אחר, שגם אותו ביצע נער. בשעות הצהריים אתמול דקר בן 14 נער אחר, בן 17, ברחוב השלשלת בעיר העתיקה. המחבל הצעיר נמלט אך נלכד על ידי כוחות משטרה שהוזעקו לזירה בתום סריקות.
מחקירת המשטרה עלה כי המחבל דקר את הנער בגבו ולאחר מכן השליך את הסכין, נמלט מהמקום והסתתר בהר הבית - עד שנתפס על ידי כוחות המשטרה. הנער פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם, משם נמסר כי הוא סובל מחבלה קלה ביותר.
שני הפיגועים התרחשו יממה לאחר שהקבינט אישר לצאת למבצע במזרח ירושלים, שבמסגרתו החלו הבוקר בהריסת בתים בשכונות במזרח העיר.