הוא השתתף במערכה בלבנון ושנים לאחר מכן נהרג במבצע חומת מגן. אתמול, בטקס צבאי-משפחתי מרגש שהתקיים בביתם ברחובות, הוענק להוריו של עינן שרעבי ז"ל אות המערכה ללחימה ברצועת הביטחון על לחימתו בלבנון.
רס"ל עינן שרעבי שירת בסדיר כחובש קרבי בגולני ולאחר שחרורו המשיך בשירות קרבי במילואים. הוא נהרג במבצע לטיהור קיני המחבלים ביו"ש שנערך ב-2002 בעקבות סדרת הפיגועים הרצחנית באינתיפדה השנייה. כדור של צלף פגע בו בעת שהניח תפילין בג'נין. הוא היה בן 33 במותו.
2 צפייה בגלריה
בני משפחת שרעבי ומח"ט 5
בני משפחת שרעבי ומח"ט 5
בני משפחת שרעבי בטקס הביתי
(צילום: עמית שעל)
2 צפייה בגלריה
בני משפחת שרעבי ומח"ט 5
בני משפחת שרעבי ומח"ט 5
מפקד חטיבה 5 אל"מ אורי לוי מציג את אות המערכה לאב השכול
(צילום: עמית שעל)
עינן השאיר אחריו הורים - מזל וציון - וכן ארבעה אחים, כולם בעלי עבר צבאי: סא"ל במיל' צאלה שרמה, רס"ן במיל' יפית לוי, סרן במיל' בצלאל שרעבי וסמ"ר ראובן שרעבי. כולם השתתפו במבצע חומת מגן שבו הוא נפל. כולם, חוץ מיפית, השתתפו במערכה בלבנון. אמש, במפגש בבית ההורים, הוענק אות המערכה בלבנון לשלושה מהם. "שוב הדרכים שלנו מצטלבות עם עינן" אמרה צאלה.
רס"ל עינן שרעבי ז"לרס"ל עינן שרעבי ז"ל
האות הוענק גם לרס"ן במיל' אייל לוי, בעלה של יפית, על ידי אל"מ אורי לוי, מח"ט 5 שבה שירת עינן במילואים ועל ידי מנהלת מחוז משפחות והנצחה במשרד הביטחון אסנת שרעבי - גיסתה של צאלה.
"אני עובר בין משפחות שכולות להעניק את האות", אמר הקצין הבכיר לבני המשפחה. "יש שיגידו שאתם מלח הארץ, בעיניי אתם מלכי הארץ. לראות את הקירות פה בבית מלמד על הישראלי הערכי והציוני", אמר כשהוא סוקר את התעודות, האותות והעיטורים. בסלון הבית היו גם אחייניו של עינן ז"ל, שלושה מהם קרויים על שמו.
ציון, אביו של עינן, אמר: "זה מעמד מרגש עבורי. מצד אחד אני שמח לראות פה את כולם יחד, גאווה גדולה, מצד שני השכול נוכח בכל רגע בחיים. אין לי נכדים מעינן וזה הכי כואב".
האח בצלאל, ששימש במלחמת לבנון כמ"מ בגולני, הוסיף: "עינן תמיד איתנו, גם היום. אם הוא היה רואה את כולנו יחד הוא היה שמח וגאה ולא היה מופתע".