אף שההחלטה להסכים להפסקת אש עם חמאס התקבלה בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני פה אחד, במהלך הדיון נרשמו חילופי דברים בין השרה מירי רגב לבין הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי.
רגב הביעה התנגדות להפסקת האש ושאלה במהלך הדיון את הרמטכ"ל מדוע לא ממשיכים במבצע "שומר החומות". היא טענה שרוב הציבור תומך בהמשכו. כוכבי השיב כי עוד יומיים-שלושה של תקיפות לא ישנו. הוא הוסיף כי אינו ממליץ על כך, אך הדגיש שהצבא יעשה את מה שהדרג המדיני יחליט.
1 צפייה בגלריה
מירי רגב. חילופי דברים עם הרמטכ"ל
מירי רגב. חילופי דברים עם הרמטכ"ל
מירי רגב. חילופי דברים עם הרמטכ"ל
(צילום: הדר יואביאן)
רגב מסרה בהמשך, בעקבות דיווחים על כך שתקפה את הרמטכ"ל, כי מדובר ב"ההדלפות מסולפות וחוטאות לאמת". היא הוסיפה: "אני מברכת את הרמטכ"ל, צה"ל וכוחות הביטחון על ההישגים במערכה 'שומר החומות'. אני מגנה בחריפות את מי שבחר להדליף דברים מסולפים מדיון הקבינט. כל הדלפה מדיון קבינט, מהווה עבירה חמורה הפוגעת בביטחון המדינה".
הדיון בקבינט נמשך כמעט שלוש שעות. בחמאס הודיעו בהמשך כי הרגיעה תחל כבר הלילה (בין חמישי לשישי), בשעה 02:00, וגם בישראל אישרו זאת. מלשכת נתניהו נמסר כי הקבינט אישר את המלצת כל גורמי הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המוסד וראש המל"ל, ולפיה יש לקבל את היוזמה המצרית להפסקת אש דו-צדדית ללא כל תנאי. בהודעה נמסר כי הישגי ישראל במבצע היו "חסרי תקדים". עוד נמסר כי "הדרג המדיני מדגיש שהמציאות בשטח היא שתקבע את המשך המערכה".
בכיר חמאס, אוסאמה חמדאן, התראיין לאחר ההגעה להסכמה על הפסקת אש וטען כי מדובר בניצחון לארגון הטרור. "ההתנגדות מוכנה לכל התפתחות", אמר בריאיון לערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני.
חמדאן הוסיף: "קיבלנו ערבויות מהמתווכים על כך שהתוקפנות על עזה תיפסק, כמו גם ערבויות על כך שתוסר ידה של ישראל משייח ג'ראח ומסגד אל-אקצא. ההתנגדות רשמה ניצחון חדש ומשוואה חדשה". בישראל מיהרו להכחיש את הטענות, וגורמים בירושלים טענו שמדובר ב"שקרים מופרכים". לדברי אותם גורמים, "ההסכם להפסקת אש הוא ללא התניות".