2 צפייה בגלריה
הנזק שגרמו העבריינים לבנייני המשרדים
הנזק שגרמו העבריינים לבנייני המשרדים
הנזק שגרמו העבריינים לבנייני המשרדים
(צילום: דוברות המשטרה)
פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד ארבעה תושבי חיפה, שלושה צעירים בשנות ה-20 לחייהם וגבר בשנות ה-50 לחייו, בגין סחיטה באיומים ובכוח, היזק לרכוש, התפרצות ועוד. הנאשמים גבו דמי חסות מהנהלות ועד של שני בנייני משרדים בחיפה.
לפי כתב האישום שהגיש עו"ד יניב זוהר, החליטו שניים מהנאשמים לאיים על אנשי חברת הניהול והבעלים של בית טל, על מנת להניעם לשלם להם דמי חסות עבור שירותי "שמירה" שלא התכוונו לספק. הנאשמים הגיעו לבניין בית טל, שברו את דלת הכניסה, השליכו מסך טלוויזיה לרצפה וגרמו לאי סדר ונזקים נוספים למבנה בשווי עשרות אלפי שקלים. כתוצאה מכך הועברו לחלק מהנאשמים סכומי כסף שונים על שירותי שמירה שלא סופקו.
2 צפייה בגלריה
הנזק שגרמו העבריינים לבנייני המשרדים
הנזק שגרמו העבריינים לבנייני המשרדים
העבריינים דרשו "דמי שמירה"
(צילום: דוברות המשטרה)
בחודש דצמבר 2022, החליטו השניים לאיים גם על חברה המנהלת ומתחזקת את בניין אמיר בחיפה, ולדרוש דמי חסות גם מהם. במסגרת האיומים הגיעו לבית אמיר, פנו לשומר שהועסק באותה העת במקום מטעם חברת הניהול והורו לו שלא להגיע יותר לעבודתו במקום.
בהמשך, חזרו הנאשמים לבית אמיר וניפצו את חלונות דלת הכניסה לבניין. על מנת להימנע מנזקים נוספים בבניין, החלה הנהלת המבנה לשלם דמי חסות לנאשמים בגובה 3000 ש"ח בחודש.
חברת הניהול בבית אמיר חתמה על ניהול בית טל בחודש יוני האחרון. לאחר שנודע הדבר לאחד הנאשמים, התקשר להנהלה ודרש שלא לקחת את הניהול של בית טל - אחרת דמי החסות בבית אמיר יעלו לכ-5000 ש"ח, ויוטל על ועד הבניין קנס בגובה 50 אלף ש"ח.
בהמשך לכך, במטרה להניע את ועד הבניין לשלם דמי חסות על סך 5000 ש"ח בכל חודש ולהישמע להוראתם, ביקש משני הנאשמים הנוספים לפרוץ לבניין במספר הזדמנויות שונות. הם גרמו לנזקים רבים וגנבו רכוש בשווי עשרות אלפי שקלים. בפריצה הרביעית נתפסו ע"י המשטרה.
שאדי סיאגהפקד שאדי סיאגהצילום: דוברות המשטרה
החקירה התנהלה ביחידה המרכזית מחוז חוף. פקד שאדי סיאגה, ראש צוות החקירה בימ"ר חוף אמר ל-ynet: "המשטרה פעלה באופן נחוש ומקצועי למעצר החשודים 'על חם' ולאיסוף ראיות נגד העבריינים בחשד לעבירות הסחיטה. עבירות חמורות אלו משפיעות על תחושת הביטחון של האזרח ולכן השקענו מאמץ רב להביאם לדין".