מלחמת "חרבות ברזל" נמשכת כבר 200 יום, אבל סוף לא נראה עדיין באופק - והירי לשטחי ישראל מהצפון וגם מרצועת עזה בדרום נמשך גם היום (ג'), בחג הפסח. מטחים נורו לשדרות ולזיקים, וצה"ל תקף ברחבי הרצועה וגם בדרום לבנון - שם הודיע כי חיסל שני בכירים בחיזבאללה - ובהמשך יורטו כטב"מים בחופי נהריה, עכו והקריות. בתגובה - צה"ל פתח בגל תקיפות בלבנון.
3 צפייה בגלריה
המחבל חסין עזקול
המחבל חסין עזקול
המחבל עזקול שחוסל, ורכבו שהופצץ בדרום לבנון
מיקום התקיפה בדרום לבנון

דובר צה"ל אישר בצהריים את הדיווחים על חיסול שני הבכירים בארגון הטרור הלבנוני, ומסר כי אחד מהם, שחוסל הבוקר צפונית לצור בהפצצת רכבו, הינו בכיר במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה. אותו בכיר, חסין עלי עזקול, תואר על-ידי צה"ל כ"מחבל מרכזי במערך הנ"מ של חיזבאללה: "עזקול היה מעורב רבות בפעילות המערך ולקח חלק בתכנון וההוצאה לפועל של מגוון פעילויות טרור. סיכולו מהווה פגיעה משמעותית ביכולת המערך והארגון במרחב", נמסר.
עזקול חוסל לפי הדיווחים בהפצצת כטב"ם בכביש עדלון ליד אזור אבו אל-אסוד - צפונית לצור, אך עדיין בדרום לבנון. צה"ל אישר גם את הדיווחים בלבנון על חיסולו אמש באזור ארזון בדרום לבנון של מוחמד חליל עטיה, אותו תיאר כ"מחבל מרכזי" ביחידה האווירית של כוח רדואן של חיזבאללה. "במסגרת תפקידו עטיה היה מעורב בהכנה וביצוע של מתווי טרור לשטח הארץ", נמסר.
חיזבאללה עצמו אישר את דבר מותם של שני הבכירים, וסופר רשמית כבר 287 הרוגים מתחילת המלחמה, אך לא מסר בעצמו מה היה תפקידם של השניים. ייתכן שבעקבות החיסול אמש באזור ארזון חיזבאללה נקם עם המטח הכבד בליל הסדר לאזור צפת, אותו תיאר כתגובה לתקיפה בכפר בשם סריפא, סמוך מאוד לארזון.
בצהריים, אחרי חיסול הבכיר השני צפונית לצור, יירט צה"ל כטב"מים של חיזבאללה סמוך לחופי נהריה. אזעקה הופעלה מדרום לעיר; לא היו נפגעים. דקות אחדות לאחר מכן שוב הופעלה התרעה על חשש לחדירת כלי טיס עוין באזור, אך לא בנהריה עצמה. בהמשך הופעלו אזעקות גם בקריות ובעכו, וצה"ל מסר בהמשך כי יורטו במרחב הימי באזור שני כטב"מים. האזעקות בקריות שהתריעו על ירי טילים הופעלו בעקבות שברי יירוט. חיזבאללה עצמו לקח אחריות על הירי, וטען כי שיגר "כטב"מים מסוגים שונים לעבר מוצב הפיקוד של חטיבת גולני בצפון עכו". בארגון הטרור טענו כי "הייתה פגיעה", שלא מוכרת בצה"ל.


המחבל מוחמד ח'ליל עטיההמחבל מוחמד ח'ליל עטיה
מוקדם יותר, הבוקר, עדכן צה"ל על תקיפות נוספות שלו בדרום לבנון, ומסר כי מטוסי קרב הפציצו במהלך הלילה לפחות חמישה יעדים של חיזבאללה באזור יארון. בצה"ל ציינו כי אזעקה שהופעלה לפנות בוקר במטולה הייתה כתוצאה מזיהוי שווא.
במקביל, נמשך כאמור הירי מעזה. בשעה 09:34 בוצע ירי מצפון הרצועה, מאזור בית לאהיה, לעבר שדרות. במטח יורטו כל ארבע הרקטות שנורו, אבל מחסן ביתי עלה באש כתוצאה מפגיעת רסיסי יירוט. כוחות כיבוי הוזעקו לזירה והשתלטו על הלהבות. בבית לא היו תושבים באותה עת, ולא היו נפגעים בגוף.
צה"ל הגיב בירי ארטילרי, אבל כשלוש שעות לאחר מכן, ב-12:26, בוצע שוב שיגור מצפון הרצועה לאזור זיקים. רקטה אחת יורטה ורקטה נוספת נפלה בתוך הרצועה. צה"ל שוב הגיב בירי ארטילרי. הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, "גדודי אלקודס", קיבלה אחריות על הירי הבוקר.
המחסן שנשרף בשדרות שייך למשפחת רביבו, שבעליו - יעקב ואשתו חנה - נפטרו. בנם, דוד רביבו, תכנן להשכיר את הבית לפני 7 באוקטובר, אך במתקפת חמאס באותה שבת ארורה נפגע המבנה משתי רקטות ומאז הוא בשיפוץ. בעת הפגיעה היום איש לא גר בבית, והנזק נגרם למחסן בלבד.

3 צפייה בגלריה
המחסן שניזוק בבית בשדרות
המחסן שניזוק בבית בשדרות
הירי מהרצועה והמחסן בשדרות שנשרף
צה"ל עדכן במקביל כי במהלך הלילה הפציץ עם מטוסי קרב שתי עמדות שיגור של חמאס בדרום הרצועה. לפי צה"ל התקיפות נעשו בעקבות מידע מודיעיני וזיהויים מבצעיים שגובשו בפיקוד הדרום, והודגש כי העמדות היו מוטענות ברקטות והותקפו לפני שבוצעו שיגורים לשטחי ישראל. עוד עדכן דובר צה"ל כי לוחמי חטיבת הנח"ל ממשיכים במבצע ל"סיכול טרור והעמקת ההישג במרחב המסדרון שבמרכז הרצועה". באחת הפעילויות באזור, ביצעו הכוחות מארב יזום וחיסלו מספר מחבלים בירי צלפים.
בנוסף, כחלק ממאמץ הלחימה של חטיבת האש 215 בשיתוף חיל האוויר, כלי טיס תקף מספר מחבלים שהסתתרו סמוך למחסה אזרחי באזור אל-בורייג'. "התקיפה בוצעה באופן ממוקד ומדויק". ביממה האחרונה, נמסר עוד, כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו עשרות מטרות טרור ברחבי הרצועה. בין המטרות שהותקפו: מבנים צבאיים, עמדות תצפית, מחבלים, עמדות שיגור ותשתיות צבאיות נוספות.
פורסם לראשונה: 13:10, 23.04.24