2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו פגש עם השליח האמריקני המיוחד לענייני איראן בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו פגש עם השליח האמריקני המיוחד לענייני איראן בנימין נתניהו
ראש הממשלה נתניהו
(צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש90)
גבר כבן 80 נעצר היום (ה') בחשד להסתה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. האיש כתב הודעה בקבוצת וואטסאפ של קציני צבא לשעבר: "כל אחד מהמפגינים מוכן להיות יגאל עמיר הבא". על המעצר דיווח לראשונה שילה פריד מאתר "בשבע".
2 צפייה בגלריה
הסתה נגד נתניהו לקבוצת וואטסאפ של קציני צבא בדימוס
הסתה נגד נתניהו לקבוצת וואטסאפ של קציני צבא בדימוס
ההודעה שפרסם החשוד

רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין הוזכר במסגרת דיון סביב המחאה הסוערת ביום שלישי נגד נתניהו, שהידרדרה לעימות אלים עם שוטרים במרכז ירושלים.
החשוד, שנכח בהפגנה, טען בדיון עם חבריו כי במקום לא היו אנרכיסטים אלא אנשים שהמדינה חשובה להם. הוא כתב: "כל אחד מהמפגינים מוכן להיות הקורבן למען המדינה ולהיות היגאל עמיר והמוציא לפועל של חיסול הביבי למען המשך קיום המדינה החופשית והדמוקרטית ללא שלטון עריץ של משפחה מושחתת ונהנתנית".
השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, אמר אתמול במסיבת עיתונאים שבה התייחס לנושא כי "ההסתה (נגד ראש הממשלה) שעולה על גדותיה אינה זוכה למענה הולם, ולעיתים אינה זוכה למענה כלל.
"בשבועות האחרונים קרא זמר עבר קריאה פומבית 'לחסל את הפסיכופת, את אשתו המופרעת, ואת הבן הפרזיט הדוחה'. ולמיתממים התוהים למי הכוונה, הרי שאמירה מסיתה זאת מצטרפת לאמירות דומות של אותו אדם מן העבר כלפי ראש הממשלה נתניהו ובני משפחתו".
ברקע התלונות שהגישו בני משפחת נתניהו באחרונה בעקבות טענות חוזרות להסתה נגדם, ציין השר אוחנה כי "יש הסתה נגד ראש הממשלה. השוו אותו ללואי ה-16, שהוצא להורג כשערפו את ראשו. היו קריאות לרצח וחיסול ראש הממשלה ומשפחתו. אלו מקרים שלידם מה שקרוי ההסתה שקדמה לרצח רבין, מחווירים".