רס"ר אליהו בנימין אלמקייס (29) מירושלים, לוחם הנדסה בגדוד 8219 של חטיבה 551, נפל אתמול (רביעי) בקרב במרכז רצועת עזה. אלמקייס הוא החלל ה-35 מתחילת הכניסה הקרקעית.
2 צפייה בגלריה
 אליהו בנימין אלמקייס, נפל בקרב
 אליהו בנימין אלמקייס, נפל בקרב
רס"ר אליהו בנימין אלמקייס ז"ל
הוא היה חייל בודד שעלה ארצה בגיל 23 על מנת להתגייס לשירות קרבי משמעותי והיה אמור להינשא לבחירת ליבו ביום ראשון האחרון, מאז החתונה נדחתה עקב גיוסו והייתה צפויה להתקיים לפני כמה ימים.
חברו הקרוב של אלמקייס, דוד דורפמן, סיפר: "בנימין עלה בגיל 23 מצרפת. הוא היה בחור עם לב זהב. תמיד מחייך, תמיד שמח, תמיד דואג לאחרים. זו אבידה קשה. הוא היה איתי בקורס נתיב, היינו יחד בפלוגה. הוא עלה לארץ במיוחד בשביל זה ורצה להתגייס לקרבי".
2 צפייה בגלריה
ההזמנה לחתונתו של אליהו בנימין אלמקייס, שנפל בקרב
ההזמנה לחתונתו של אליהו בנימין אלמקייס, שנפל בקרב
ההזמנה לחתונתו של אליהו בנימין אלמקייס, שנפל בקרב
"אני הייתי המנהלת של בניין החיילים הבודדים שבו בנימין התגורר", סיפרה שירלי פרזאם. "זו הייתה המשפחה שלו לכל דבר פה בארץ. הם הפרצוף הראשון שהוא ראה כשיצא מהצבא וחזר הביתה, איתנו הוא התייעץ ודיבר.
"הוא היה הבן אדם עם הלב הכי גדול שיש. אין אדם שדיבר איתו ולא התאהב. הוא נתן מעצמו והתנדב לכל דבר. כשמישהו היה צריך עזרה, הוא היה הראשון שבא לתת מענה, ידעתי שתמיד אפשר לסמוך עליו. בתקופה שהוא השתחרר הוא ממש רצה לגרום להורים שלו לעלות לארץ, והם באמת עלו לאיזו תקופה. היה להם מאוד קשה כי הם אנשים מבוגרים, אז הם חזרו לצרפת. כולנו היינו צריכים ללכת ולחגוג את החתונה שלו בשבוע הבא, ההורים שלו בארץ בגללה. שלחתי לו הודעה לפני המלחמה שישמור על עצמו, הוא הגיב לי 'תודה, מתגעגע'. ומאז לא דיברנו".