מסע המילואימניקים שהיה אמור לצאת הבוקר (יום ראשון) מבסיס סירקין המיתולוגי של סיירת מטכ"ל, שיוצאיו הם המארגנים שלו, נדחה ליום רביעי בגלל ריבוי משתתפים. המסע ייצא מלטרון, ואורכו קוצר ל-50 קילומטרים ולא 80 כפי שהיה צפוי, בגלל מספר המשתתפים הגדול. המסע, שבו ישתתפו אנשי מילואים משריון, גולני, שלדג, חובלים, טייסים ועוד, יסתיים בעצרת גדולה מול בית המשפט העליון בירושלים.
1 צפייה בגלריה
טל רוסו בביקורי תנחומים בבית הנשיא
טל רוסו בביקורי תנחומים בבית הנשיא
"הבידול - הדבר הכי נוראי שיכול לקרות". טל רוסו
(צילום: אלכס קולומויסקי )
בין הצועדים יהיו גם אלופים במיל' וראשי מערכות הביטחון, בהם ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו והאלוף במיל' טל רוסו. "המהפכה המשפטית תרסק את המדינה ואת הדמוקרטיה", אמר. "אין חשיבה, ואפילו נתניהו לא יכול לעצור את הטירוף. בעיניי הצעדה היא מסר של אחדות, והיא לא רק שלא גוש פוליטי כזה או אחר. יש פה חרדה אמיתית של כל הציבורים בישראל. אנשים שנתנו את כל חייהם למדינה עושים בצדק כל דבר כדי לעצור את הטירוף".
רוסו, שהשתתף במחאות במוצאי שבת בתל אביב - פרט לזו שהתקיימה יממה אחרי הפיגוע בירושלים - אמר כי "צריך לגייס את כל הכלים המשפטיים, הכלכליים והמחאתיים, כל דבר" למען המאבק. הוא הסביר כי מחאת המילואימניקים מבחינתו היא "עוד חתיכה בפאזל", והוסיף: "פנו אליי אנשים שרוצים להפסיק לעשות מילואים כמחאה, וזה בשום פנים ואופן לא. המחאה היא חיובית, בתקווה שהמדינה תהיה טובה יותר".
"מילואימניקים היו בחוד החנית לביטחונה וקיומה של המדינה, מכל הקשת הפוליטית", הוסיף רוסו. "הצבא הוא גורם מאחד. בתקופתי לא היה הבדל בין דתיים לחילוניים, ערבים ויהודים. היינו כולם תחת האלונקה והבידול שקורה זה הדבר הכי נוראי שיכול להיות".