היום (שישי) בצהריים פורסם שמו של לוחם נוסף שנפל בקרבות ברצועת עזה - רס"ל (מיל') ידידיה אליהו, בן 25 מקרני שומרון, לוחם בגדוד 8170 של חיל ההנדסה הקרבית.
בנוסף הודיע דובר צה"ל כי סמ"ר ים גלס, בת 20 ממודיעין-מכבים-רעות, תצפיתנית בגדוד 414 שבחיל הגנת הגבולות, נפלה ביום פתיחת המלחמה.
2 צפייה בגלריה
סמ"ר ים גלס ז"ל
סמ"ר ים גלס ז"ל
סמ"ר ים גלס ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
ראש העיר מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס, כתב בפייסבוק: "אחרי חודש של חוסר ודאות התבשרנו היום בכאב גדול על פטירתה של סמ"ר ים גלס. בשמי ובשם כל תושבי העיר אני משתתף מעומק הלב בצערה הכבד של המשפחה".
בנוסף, נמסר מדובר צה"ל כי בקרב ברצועה נפצע קשה לוחם צה״ל במילואים מגדוד 8170 של חיל ההנדסה הקרבית.
מוקדם יותר היום פורסם על נפילתו של סמ"ר איתי סעדון, בן 21 מתל אביב, בקרב בצפון הרצועה. סעדון היה מפקד טנק בגדוד 52 חטיבה 401 של שריון. עשרות בני משפחה וחברים הגיעו לביתו ‏בתל אביב כדי להיות עם המשפחה ברגעים הקשים.
2 צפייה בגלריה
סמ"ר איתי סעדון ז"ל
סמ"ר איתי סעדון ז"ל
סמ"ר איתי סעדון ז"ל
(באדיבות המשפחה)
סעדון ‏היה אמור לצאת לחופשת שחרור בחודש שעבר. הוא נשאר שבת וה-7 באוקטובר היה אמור להיות השבת האחרונה שלו, לפני חופשת השחרור וטיסה לברלין. הוא כבר קנה כרטיסי טיסה, ‏אבל אותה שבת ארורה שינתה את כל התמונה.
"זכיתי להיות אמא שלו, הוא היה ילד מדהים", אמרה האם ליאת. "החלום הכי גדול של איתי, מאז גיל 5 היה להיות טייס. הוא היה אמור להשתחרר ב-15 לנובמבר, ותכנן לטוס לקנדה וללמוד שם טיסה. הוא הוא מפקד טנק כמו סבא שלו שלחם ביום כיפור. צחקנו שהוא ימשיך את המורשת של סבא וייקח אותנו למקומות בהם הוא שירת ונלחם".
האב אייל סיפר בבכי: "ביום רביעי שעבר נפגשנו איתו בקריית גת, וזה בעצם היה המפגש האחרון איתו. הוא היה ילד ידען שנכנס למשהו, ונכנס אליו עד לקצוות. כך בטיסה, וכך גם בפורמולה 1. הוא הגיע מהצבא, התחרה בסימולטור של פורמולה 1 וזכה באחד מעשרת המקומות הראשונים".
אחותו מיקה כינתה אותו "אח מושלם". היא אמרה כי איתי "תמיד חשב עליי ודאג לי. תמיד התחשב". "מושלם" הייתה גם ההגדרה שבה השתמשה חברתו ליזה: "הוא היה מעורר השראה, הוא היה מושלם. זכיתי שהוא יהיה חלק מהחיים שלי, והכול נקטע".
פורסם לראשונה: 17:44, 03.11.23