דרמה לילית בים המלח - עם סוף טוב: כוח גדול של שוטרים, לוחמי צה"ל ומתנדבים איתר הלילה (בין חמישי לשישי) שני צעירים מרמאללה ומבית לחם ששהו כשמונה שעות בלב ים המלח. הם פונו לטיפול במצב בינוני בידי הסהר האדום.

שני הפלסטינים נכנסו בסביבות 19:00 לרחוץ בחוף ללא מציל, כשבאותה העת שררה רוח מערבית חזקה. בשעה 03:00 לפנות בוקר לערך זוהו בסיוע רחפן במרחק של כ-2 ק"מ מהחוף. סירה פרטית הגיעה למקום והעבירה אותם לחוף, שם קיבלו טיפול רפואי ראשוני מפרמדיק של יחידת החילוץ מגילות ים המלח ואחר כך פונו בידי הסהר האדום במצב בינוני.
מתשאול של המחולצים עלה שהם הגיעו לנופש מרמאללה ומבית לחם, ושהו במים במליחות של 34% במשך כשמונה שעות.
במבצע החילוץ השתתפו מתנדבי יחידת החילוץ מגילות, רחפנים, יחידת החילוץ עין גדי, כוחות צבא ומשטרה, שני מסוקים של המשטרה וצוותי מד"א.
2 צפייה בגלריה
חיפושים וסריקות אחר שני נעדרים שנסחפו בים המלח לעומק הים
חיפושים וסריקות אחר שני נעדרים שנסחפו בים המלח לעומק הים
הסתייעו ברחפן בחיפושים
(צילום: יחל"צ מגילות )
2 צפייה בגלריה
חיפושים וסריקות אחר שני נעדרים שנסחפו בים המלח לעומק הים
חיפושים וסריקות אחר שני נעדרים שנסחפו בים המלח לעומק הים
(צילום: יחל"צ מגילות )
מפקד יחידת החילוץ מגילות מוראד מתן אמר אמש כי מטיילים באזור לא מודעים לסכנות ברחצה בים המלח. רבים ממקרי הטביעה מתקיימים בשל רחצה בחוף לא מוכרז, ללא השגחת מציל. למעשה לא ניתן לטבוע בים המלח והטביעה מתקיימת מתשישות או מחדירת מים במליחות גבוהה לריאותיהם הגורמים לבצקת".
כמה שעות לפני כן טבע למוות גבר כבן 30 בחוף לא מוכרז דרומית לנווה ים, לא הרחק מחוף הבונים. הגבר, תושב דליית אל כרמל, פונה במצב קריטי תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נקבע מותו.
חובש בכיר במד"א איסמעיל אבו דאהש סיפר: "הגעתי עם האמבולנס עד לנקודה הקרובה ביותר מהכביש לחוף הלא מוכרז. לקחתי את הציוד הרפואי ורצתי כקילומטר על החול עד שראיתי את האזרחים והמציל שהגיע מהחוף הסמוך מבצעים בטובע פעולות החייאה בסיסיות בהדרכה טלפונית של מוקד מד"א".
"המשכתי את הטיפול הרפואי שכלל הנשמות, עיסויים וחיבור מכשיר דפיברילטור", הוסיף. "במקביל תיאמתי את ההגעה של רייזר מהחוף המוכרז הסמוך על מנת לחלץ את הטובע תוך כדי פעולות החייאה לניידת טיפול נמר. הניידת המשיכה את הטיפול המתקדם ופינתה אותו לבית החולים כשמצבו קריטי". ברמב"ם, כאמור, נקבע מותו.
פורסם לראשונה: 23:48, 22.07.21