ז'אן-לוק ברונל, סוכן הדוגמנות הצרפתי שהיה מקורב למיליארדר ג'פרי אפשטיין, נמצא מת הלילה (שבת) בתא המעצר בכלא בפריז. ברונל, שהיה בן 76 במותו, נמצא תלוי, והמשטרה פתחה בחקירה.
ברונל נעצר בדצמבר 2020 בנמל התעופה שארל דה-גול בפריז. הוא נעצר במסגרת חקירה נרחבת שהתנהלה בצרפת, בחשד שאפשטיין ומקורביו ביצעו עבירות מין על אדמת צרפת. מאז פתיחת החקירה, באוגוסט 2019, העידו נשים רבות שהן היו קורבנות של אפשטיין ומקורביו - כולל ברונל. במסגרת החקירה פשטה משטרת צרפת על משרדי "קרין מודלס" - סוכנות שהקים ברונל.
1 צפייה בגלריה
ג'פרי אפשטיין ז'אן לוק ברונל
ג'פרי אפשטיין ז'אן לוק ברונל
ג'פרי אפשטיין וז'אן-לוק ברונל
(צילום: AP)
סוכן הדוגמנות הצרפתי הואשם באונס של קטינות ובסחר מיני והכחיש את הטענות נגדו. במסגרת החקירה בארה"ב על עבירות המין שביצע אפשטיין נטען שברונל היה מטיס לארה"ב ילדות, חלקן בנות 12, ו"מעביר אותן" לחברים שלו – כולל למיליארדר היהודי. בהצהרה של ברונל מ-2015, אחרי שנים של שתיקה בנושא, הכחיש שהיה מעורב "בצורה ישירה או עקיפה" בפשעים של אפשטיין.
אפשטיין, נזכיר, שם קץ לחייו בתא המעצר במנהטן באוגוסט 2019. בית המשפט סירב לשחרר אותו עד לפתיחת המשפט שלו, מחשש שינצל את קשריו והונו ויברח מארה"ב.
ג'פרי אפשטיין אמור היה להישפט על ניצול וסחר של עשרות נערות בין 2002 ל-2005. הוא הואשם שפיתה אותן להגיע לבתים הפרטיים שלו ושילם להן תמורת יחסי מין.
לפי טענות שונות חלק מניצול הנערות היה גם בפריז, בדירה המפוארת של אפשטיין ליד שער הניצחון. ברונל, שהלילה נמצא מת בתא המעצר בכלא סאנט בפריז, ביקר בדירה לעיתים קרובות.