הבוקר (רביעי) הגיעו 1,000 חיסוני קורונה של "ספוטניק" שנתרמו על ידי רוסיה ומיועדים לרצועת עזה, בהתאם לבקשת הרשות הפלסטינית ובאישור הדרג המדיני בישראל. משלוח החיסונים יצא מהרשות הפלסטינית דרך מעבר ביתוניא, ונכנס לעזה ממעבר כרם שלום.
שלשום ביקשה הרשות הפלסטינית להעביר 2,000 מנות חיסון לעזה מתוך ההקצאה שקיבלה מרוסיה, אולם ישראל לא אישרה את ביצוע המהלך. יצוין כי ההחלטה אם לאשר את העברת החיסונים מהגדה לרצועה היא של הדרג המדיני.
משפחתו של הדר גולדין עתרה לבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ בעקבות ההחלטה לאפשר מעבר של חיסונים מהרשות הפלסטינית לעזה. בבקשת המשפחה לבג"ץ נכתב כי יש לעצור מיד את משלוח החיסונים דרך מעבר ארז "עד אשר יוחזרו החיילים והאזרחים השבויים".
3 צפייה בגלריה
עזה מקבלת לראשונה חיסונים מהרש"פ באישור ישראל
עזה מקבלת לראשונה חיסונים מהרש"פ באישור ישראל
עזה מקבלת לראשונה חיסונים
3 צפייה בגלריה
עזה מקבלת לראשונה חיסונים מהרש"פ באישור ישראל
עזה מקבלת לראשונה חיסונים מהרש"פ באישור ישראל
משלוח החיסונים הראשון לרצועה
לפני שבועיים קיבלה הרשות הפלסטינית כ-10,000 מנות של החיסון הרוסי נגד קורונה מסוג ספוטניק. החיסונים הועברו כמתנה מרוסיה לרשות הפלסטינית. המשלוח שהועבר לרצועת עזה הוא ממכסת המנות הללו.
הפלסטינים אמורים לקבל מאה אלף חיסוני ספוטניק, אולם לא ברור מתי הם יגיעו. במקביל, הרשות הפלסטינית מצפה לקבל חיסונים של חברת אסטרהזניקה שעמה חתמו על הסכם וכן את החיסון הסיני.
כמה ימים טרם קבלת החיסון הרוסי, העבירה ישראל במחווה לרשות הפלסטינית 5,000 חיסונים של חברת מודרנה מההקצאה הישראלית. חיסונים אלו ניתנו בעיקר לצוותי רפואה פלסטיניים, אולם התברר מאוחר יותר כי גם מקורבים לשלטון ברמאללה קיבלו חיסון ממכסה זו – דבר שעורר ביקורת אזרחית קשה ברשות הפלסטינית.