סערה בקמפוס ירושלים של הקריה האקדמית אונו. בקמפוס, שנמצא בשכונת תלפיות, לומדים גם ערבים ממזרח ירושלים וגם יהודים - והמתח שם עלה לאחרונה בעקבות המצב הביטחוני. השבוע התקיים במכללה כנס פתיחת השנה האקדמית לסטודנטים, שכלל מוזיקה ודוכנים, ובמהלכו צולם סטודנט ערבי רוקד עם חפץ דמוי סכין - לפי החשד בהתרסה כלפי סטודנטית אחרת.
1 צפייה בגלריה
החשוד אוחז בסכין
החשוד אוחז בסכין
החשוד אוחז בחפץ
היום בשעות הבוקר הגיעו שוטרים למקום, ובמקום התפתח עימות בינם לכמה מהסטודנטים. בסופו של דבר, שני חשודים נעצרו - האחד בגין החזקת החפץ, והשני מכיוון שתיעד אותו. בנוסף, זומנו לחקירה במשטרה גם מנהלי הרשת והמוסד האקדמי.
סטודנטים יהודים במכללה סיפרו ל-ynet כי "אנחנו חוששים לחיינו וחושבים על המשך הלימודים כאן, כל עוד הביטחון האישי שלנו מופקר ולצידנו בספסל הלימודים יושבים אנשים שעלולים לדקור אותנו במהלך היום. מישהו פה איבד את הדרך לגמרי".
המשטרה מסרה כי "אתמול, במהלך אירוע פתיחת שנת הלימודים במוסד אקדמי בירושלים, התקבל במשטרה דיווח מאחת המשתתפות באירוע, על חשוד שהחזיק בידו בחפץ כלשהו (דמוי סכין), וביצע לעברה תנועות מאיימות של דקירה, בעוד חשוד נוסף תיעד את המעשה. כל זאת תוך שהשניים שרים, רוקדים וצוחקים".
"שוטרי תחנת מוריה של מחוז ירושלים הגיעו למקום, החלו בבירור הנסיבות והמשטרה פתחה בחקירה", נמסר מהמשטרה. "שוטרי תחנת מוריה עצרו שני חשודים המעורבים במעשה בשנות ה-20 לחייהם, תושבי מזרח ירושלים, הלומדים באותו המוסד האקדמי. החשודים הועברו לחקירה בתחנת המשטרה. כמו כן, בהמשך התברר כי בנוסף לכך, המעורבים העלו את תיעוד המקרה לרשתות החברתיות, זאת במקום להתבייש במעשיהם הפסולים. המשטרה תמשיך לפעול כלפי כל מי שיבצע מעשים פסולים מעין אלו במרחב הציבורי, במוסדות החינוך ובכל מקום אחר".
מהקריה האקדמית אונו נמסר: "אנו פועלים בתיאום מלא עם הרשויות ונסייע למשטרה ככל שנדרש. אנו פועלים בכדי לשמור על הקמפוס נקי מאלימות. לשם כך, הגברנו את מערך האבטחה, הגלוי והסמוי ופתחנו קו פתוח לדיווח על כל מקרה שעלול להתפרש כמאיים ונעשה בכותלי הקמפוס. כל מקרה של אלימות פיזית או מילולית יטופל באופן החמור והנחרץ ביותר, לרבות הרחקת סטודנטים לצמיתות".