עימותים בין אסירות לסוהרים, בתוך בתי הכלא: לאחר גילויי שמחה על הטבח בנווה יעקב, שכללו מחיאות כפיים וצהלות של אסירים פלסטינים, השב"ס הכניס לבידוד אסירות בכלא דמון ואסירים הכלואים בבית הסוהר רמון.
1 צפייה בגלריה
בית סוהר דמון
בית סוהר דמון
כלא דמון
(צילום: גדי קבלו )
הבוקר אסירה ביטחונית הבעירה קרטון בניסיון להצית את התא שלה. היא לא צלחה בכך, והוצאה מהתא. בשב"ס נערכים לתרחישי הסלמה, כולל לאפשרות של תחילת מהומות של האסירים הביטחוניים בכלא רמון. העימותים החלו גם לאחר שאתמול אמרו הפלסטינים כי חודש האיסור לבקר את אסירי חמאס.
הפלסטינים טענו היום כי "אסירות הותקפו באכזריות. זה מצב חסר תקדים של דיכוי, עם גז מדמיע וכלבי משטרה. לתקיפת אסירות יש השלכות חמורות ביותר, ותנועת האסירים בכל בתי הכלא נערכת להגיב להתנהגות הברברית הזו".
ברשות לענייני אסירים טענו כי "האסירות מתקוממות ושורפות את החדרים, והנהלת כלא דמון מתיזה גז מדמיע וגז פלפל עליהן ותוקפת אותן. יש מתיחות בכל בתי הכלא, והיום יהיו צעדי הסלמה". יו"ר הרשות, קאדרי אבו בכר, אמר ל-ynet: "אנחנו מקווים שהמצב שם יתייצב ולא תהיה הסלמה. האסירות זה עניין רגיש בחברה הפלסטינית"
דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר - כשהוא מתייחס לפיגוע בנווה יעקב כ"מבצע": "הכיבוש נוקט בצעדי נקמה נגד האסירים, כתוצאה מכישלונו בשבירת רצונם, וכתוצאה מהבלבול של מערכת הביטחון הציונית לאחר המבצע בירושלים. התקיפה של אסירות בכלא דמון היא הסלמה חדשה נגד תנועת האסירים".
בכלא דמון 29 אסירות ביטחוניות, בגילי 17 עד 50, בהן כמה שהוטל עליהן מאסר עולם. אחת הכלואות היא איסראא ג'עאביס, מחבלת ממזרח ירושלים שביצעה פיגוע תופת במחסום סמוך למעלה אדומים.