פיגוע בהר חברון: אלישיב נחום בן ה-29 נפצע באורח בינוני אחר הצהריים (רביעי) מדקירות בחווה בה הוא מתגורר, סמוך ליישוב שמעה. המחבל נורה ונהרג.
בשעה 16:46 התקבל דיווח במוקד מד"א באזור הנגב, על פצוע סמוך לשמעה. צוות מד"א הגיע למקום והעניק טיפול רפואי לצעירשנפצע באורח בינוני בפלג גופו העליון, תוך שהוא שנמצא בהכרה, ופינה אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. בית החולים מסר כי נחום מטופל ועובר הערכה רפואית.
5 צפייה בגלריה
אלישיב נחום הפצוע מהפיגוע מגיע לבית חולים סורוקה
אלישיב נחום הפצוע מהפיגוע מגיע לבית חולים סורוקה
אלישיב נחום
(צילום: חיים הורנשטיין)
פרמדיק מד"א אלישיב אמתי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע ישוב כשהוא בהכרה מלאה, וסבל מפציעות מדממות בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות ופינינו אותו להמשך טיפול בבית החולים כשמצבו בינוני ויציב. המחבל נוטרל".
מדובר בחווה עם שטחי מרעה שנמצאת בשטחי סי, בה מתגורר נחום עם אשתו וילדיו, שעזבו את המקום כמה דקות לפני הפיגוע. מתחקור ראשוני עולה כי המחבל דקר אותו מאחור בצווארו ובראשו, ואזרח אחר שהיה בקרבת מקום ביצע ירי לעבר המחבל ונטרל אותו. זמן קצר לאחר מכן כאמור נקבע מותו של המחבל. האירוע הסתיים והפרטים נמצאים בבדיקה.
5 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בדרום הר חברון
זירת הפיגוע בדרום הר חברון
זירת הפיגוע בדרום הר חברון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
5 צפייה בגלריה
הסכין ששימשה לפיגוע בדרום הר חברון
הסכין ששימשה לפיגוע בדרום הר חברון
הסכין ששימשה את המחבל
רוני, אשתו של אלישיב, סיפרה כי "אני הייתי ברכב והילדים סביבי. היינו בחווה למטה. ופתאום ראיתי את אלישיב רץ למעלה. פתאום שמענו יריות. המחבל היה בכניסה לבית שלנו. ובמקרה לא הייתי בבית עם הילדים. אלישיב צעק לו 'מי זה מי זה?'. הוא לא ענה. הערבי ענה 'אני רק באתי לשתות מים'. הוא התקרב אליו ואז הוא הוציא את הסכין. מישהו במקום הבחין במה שקרה והוציא אקדח וירה בו". היא הוסיפה כי "מי שסייע לו היה חבר שהגיע לעזור לנו עם חשמל. זה נס. לא היינו בבית. כששמעתי את היריות ישר רצתי אליו".
לדברי רוני, "בעלי דיבר איתי, הוא היה בהכרה. המחבל פגע בו בראש, בצוואר ובעורף. המחבל היה עם כאפייה. ישר כשהתחיל לדבר איתו הוא שלף את הסכין, כנראה ניסה למשוך זמן. זה היה נס מטורף שהחבר היה שם באותו זמן והילדים לא היו בבית. אנחנו נמצאים שם בשביל עם ישראל וארץ ישראל. אנחנו מרגישים שם בטוחים. צה"ל וכוחות הביטחון מאוד נוכחים שם. אנחנו מקווים שהממשלה הנוכחית תיתן לעם ישראל להתיישב בבטחה בכל חלקי ישראל. שלא נרגיש מאויימים. שהטרור יקבל מה שצריך".
נעם ארנון, אבי רעייתו של אלישיב, אמר בשיחה עם ynet כי "ברוך השם נעשה נס שזו פציעה - זה יכול היה להיות חמור הרבה יותר. אנחנו בדרך לבית החולים ומרבים בתפילות לרפואת אלישיב. החווה שלהם סובלת כבר תקופה ארוכה מהתנכלויות מצד ערבים ואנרכיסטים, וזה הסלים היום לכדי פיגוע".
מוקדם יותר היום הודיע משרד הבריאות הפלסטיני על פטירתו בבית החולים של הצעיר אחמד אבו ג'ונייד בן ה-21, שנורה ונפצע באורח קשה מאש כוחות הביטחון הבוקר במחנה בלאטה בשכם.
בתוך כך, דובר צה"ל מסר כי בוצע ירי מתוך העיר שכם לעבר מוצב צבאי סמוך, ואותרו כמה קליעים במקום. כמו כן, בוצע ירי לעבר עמדה צבאית נוספת, גם היא ליד שכם. בשתי התקריות לא היו נפגעים בקרב הכוחות.