מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בתל אביב כתבי אישום נגד ארבעה בני אדם בגין הטרדות של עד המדינה ניר חפץ ועדת התביעה הדס קליין, במשפט המתנהל נגד ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ואחרים ("תיקי האלפים").
בכתבי האישום, שהוגשו על ידי עו"ד אלכסנדרה קרא, מתוארים אירועים שונים של הטרדות של חפץ וקליין בנוגע לעדויות שמסרו או שהיו עתידים למסור במשטרה ובבית המשפט. הרצל גולן (69) מתל אביב ושמואל טל (21) מטבריה הואשמו בהטרדה של חפץ ואילו שלום אזרד (73) מראש העין ושמעון אטיאס (58) מכרמיאל הואשמו בהטרדה של קליין.
3 צפייה בגלריה
ניר חפץ
ניר חפץ
ניר חפץ. כונה בטוויטר "המסוכן שבגד"
(צילום: מוטי קמחי)
לפי האישומים, גולן פרסם שורה של ציוצים בחשבון הטוויטר שלו החל מהיום שבו חפץ התחיל את עדותו בבית המשפט, ובהם פרסם בין היתר תמונות של חפץ ואיחל לו למות. גולן גם כינה את חפץ "המסוכן שבגד", וציין כי "לסמוך עליו זה כמו לסמוך על הנאצים שהשמידו מיליוני יהודים". עוד אמר גולן על חפץ: "ביום מותך נחגוג".
טל מואשם בכך ששלח לחפץ הודעה אישית בפייסבוק יום לאחר שעלה לתת עדות לראשונה, ובו כתב לו "מתי תבין שאתה עד מדינה מלשן מגעיל שכמעט כל העם שונא אותך", והוסיף: "בעולם הפשע היו הורגים אותך. לך תדע, יכול להיות שאיזו משפחת פשע תנסה לפגוע בך בסופו של יום. אני לא מאיים עלייך, אני אומר רק את הדעה שלי".
3 צפייה בגלריה
הדס קליין בבית המשפט
הדס קליין בבית המשפט
הדס קליין. לה קראו "סוכנת מרשעת של המשטרה"
(צילום: עמית שאבי)
גם אזרד פרסם ציוצים בטוויטר במהלך המשפט, אך הוא עשה זאת בזמן עדותה של קליין ובציוציו נהג לקלל אותה. בין היתר, קרא לה אזרד "שטינקרית מושחתת, מכשפה מרשעת, שקרנית, רמאית וגזענית". אזרד אף איים עליה: "יומך קרב סוכנת מרשעת של המשטרה. את גמורה". לפי האישום נגדו, אטיאס הפיץ בחשבון הטוויטר שלו כי קליין שיקרה בעדותה וכן שהיא כביכול חולה במחלה סופנית. כמו כן, הוא כתב עליה שהוא מייחל למותה.
יום לפני הגשת האישומים, פורסם כי עו"ד ליאת בן ארי, התובעת הראשית בתיקי נתניהו והמשנה לפרקליט המדינה שנתונה בשנים האחרונות למתקפות אישיות ומשפחתיות מצד תומכי נתניהו ברשתות החברתיות, הביעה לאחרונה בפני גורמים מחשבות על תחושת מיצוי בתפקידה, מסיבות שונות. אם זאת, בן ארי הצהירה כי היא נשארת בתפקידה.
3 צפייה בגלריה
ליאת בן ארי
ליאת בן ארי
הביעה תחושת מיצוי מתפקידה. התובעת הראשית בתיקי נתניהו עו"ד ליאת בן ארי
(צילום: ראובן קסטרו)
ההערכה היא שהיא לא תפרוש בינתיים מהתיק בשל הניראות והמסר אם תפרוש. ההתפתחויות הצפויות בתיק עם הכניסה הצפויה של בנימין נתניהו לתפקיד ראש הממשלה והשמועות על "תרגילים" לעצירת המשפט, יכתיבו את מהלכיה העתידיים.
גורמים בפרקליטות ששוחחו איתה באחרונה התרשמו שהיא שחוקה מניהול התיק התובע ממנה מחיר אישי. כמו כן כיוון שהיא המשנה של פרקליט המדינה עמית איסמן, היא מרגישה שקשה לה להקדיש זמן לנושאים אחרים. במקביל, מקורות משפטיים טוענים שבן ארי מותשת מהתמשכות ההליכים בתיק ומתרגילי ההשהיה שנוקטים הסנגורים בתיקים.