2 צפייה בגלריה
ועדת החוץ והביטחון
ועדת החוץ והביטחון
אדלשטיין. "מרד במפלגה? מדובר בניסיון לצאת לדרך חדשה"
(צילום: רפי קוץ )
יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ יולי אדלשטיין התייחס הבוקר (ב') ל"מרד" בליכוד, לדרישה לתאם עמו מהלכים הקשורים בחקיקת המהפכה המשפטית, ועל השיחות בבית הנשיא. בריאיון ל-ynet Live אמר: "בדקתי אפשרות לדחות את מועד תחילת החוק על עילת הסבירות, אבל זה היה מאוחר מדי. היה קשה להיות גורם מאזן בגלל ההתנהגות במחאות".
אדלשטיין התייחס גם למאמצי שר הביטחון יואב גלנט לרכך את עילת הסבירות לפני ההצבעה, והסביר איפה הוא היה במהלך אותו אירוע: "בדקתי אפשרות לדחות את מועד תחילת החוק, אבל זה היה מאוחר מדי. אבל בכנות, היה קשה להיות גורם מאזן באותם רגעים בשל התנהגות הקיצונים במחאה, אחרי כל האלימות והחסימות בנתב"ג וההתבטאויות לסרבנות".
יו"ר ועדת החוץ והביטחון רמז שבתנאים מסוימים יצביע בעד חוקי המהפכה המשפטית גם ללא הסכמה רחבה עליהם. "אם החקיקה תובא בנוסח על ידי אנשי אקדמיה שהציעו פשרות, והדבר ייתמך על ידי הגורמים בליכוד שכרגע הביעו את דעתם שלא ייתנו יד להתקדמות לא אחראית - אני מתקשה לראות איך נציגי האופוזיציה יגידו 'לא'".
2 צפייה בגלריה
הצהרתו יאיר לפיד לאחר התוצאות בבחירת אלהרר לועדה לבחירת שופטים
הצהרתו יאיר לפיד לאחר התוצאות בבחירת אלהרר לועדה לבחירת שופטים
"השיחות בבית הנשיא? הם אלה שפרשו". לפיד וגנץ
(צילום: גיל יוחנן )
על שיחות ההידברות בבית הנשיא אמר: "כשהתראיינתי אצלכם בפעם שעברה שאלתם אותי מה יקרה אם השיחות בבית הנשיא לא יצליחו, ומה אעשה אז, אז אמרתי שלא אהיה בצד שפרש מהשיחות. לצערי הרב, וזאת עובדה, גנץ ולפיד הם אלה שפרשו".
אדלשטיין התייחס גם לתסיסה בליכוד, ולאפשרות ל"מרד" מצד גורמים במפלגה. הוא הסביר: "לא מדובר פה במרד, אלא ניסיון לצאת לדרך חדשה. במפלגה יש מי שמברך אותי על כך שאני מבקש לתאם מהלכים, יש מאוכזבים, ויש קיצונים שנמצאים בפאניקה".