1 צפייה בגלריה
קצין צה"ל סרן
קצין צה"ל סרן
קצין קרבי בדרגת סרן. אילוסטרציה
(צילום: Ran Zisovitch / Shutterstock)
קצין קרבי בדרגת סרן מגדוד מעורב, המשרת בבסיס הדרכה בנגב, נעצר בחשד לאונס של קצינה שמשרתת עימו ביחידה. כך נודע ל-ynet. הוא נעצר אתמול, והיום (חמישי) האריך בית הדין הצבאי בבית ליד את מעצרו עד ליום שלישי לצורך המשך חקירה. הקצין מסר גרסה ראשונית למשטרה הצבאית החוקרת.
ל-ynet נודע כי הקצין טוען בחקירתו שהאירוע כלל לא זכור לו. במצ"ח חושדים כי הוא תקף מינית מספר חיילות נוספות - ולא רק קצינה אחת. הקצינה שהתלוננה נגדו טוענת כי האונס התרחש לפני מספר חודשים, במהלך יציאה משותפת של קצינים וקצינות המשרתים יחד באותה יחידה.
בתלונתה למצ"ח טענה הקצינה כי בחלוף פרק זמן מקרות האירוע התקשרה לאותו קצין ואמרה לו שהוא תקף אותה מינית. בין השניים אין יחסי מרות, אך יש יחסים מקצועיים ביחידה. בפרקליטות הצבאית מייחסים לו עבירות חמורות של אינוס, מעשה מגונה בכוח, הטרדה מינית והתנהגות שאינה הולמת.
הקצין החשוד זכה במסגרת תפקידו הקודם בבסיס בבקעת הירדן לאות מצטיין אלוף פיקוד מרכז, ובתפקידו הנוכחי הוא מכשיר עשרות לוחמים ולוחמות כמ"פ הכשרות.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "קצין בדרגת סרן נעצר ונחקר על ידי המשטרה הצבאית החוקרת בחשד לעבירות מין חמורות. לבקשת התביעה הצבאית, הורה בין הדין הצבאי על הארכת מעצרו של הקצין, לצורך המשך החקירה. בשלב זה הוארך המעצר עד ליום ג', 23 במאי 2023, לצורך המשך החקירה".