נהג בחברת סופרבוס בקו המטרונית בחיפה הותקף ביום חמישי בשבוע שעבר על ידי נוסע. בתיעוד האירוע ניתן לראות כיצד הנוסע מכה את הנהג.
הנהג עצר בתחנת המגינים בחיפה ויצא מהתא המאובטח, לאחר ששמע קריאות מהנוסעים לפתוח את הדלת. אחד הנוסעים ששהה באוטובוס עם אשתו ושני ילדיו הקטנים, צעק על הנהג שיפתח את הדלת מיד, ככל הנראה מפני שלא הספיק לרדת. הנהג ביקש מהנוסע, שיפנה אליו בנימוס, והנוסע בתגובה הלם בו בחזה. נהג האוטובוס הודיע לבקרה כי הותקף, אך לא הספיק לסגור את מחיצת הנהג.
1 צפייה בגלריה
תקיפת הנהג
תקיפת הנהג
תקיפת הנהג
(צילום: כוח לעובדים)
הנוסע הוריד את בני משפחתו ולנגד עיניהם שב ותקף את הנהג, תוך שהוא שובר את אפו. בנוסף נגרמו לנהג חבלות בחזה ובצלעות. הנהג שוחרר לביתו מבית החולים תוך שהוא סובל עדיין מקשיי נשימה. תלונה הוגשה במשטרת חיפה.
א', הנהג שהותקף, סיפר: ״כמו מכונית בלי ברקסים הוא נכנס לי בפנים. לא מבין את זה - כבר 'הצגת את עצמך', הכנסת לי, למה לרדת מהאוטובוס ואז לחזור רק בכדי להרביץ לי. מה שיושב לי כל הזמן בראש זה הבכי של הילדה שלו שראתה הכול. לא מבין איזה אדם עושה דבר כזה מול הילדים שלו?".
תם פרומוביץ, ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים, התייחס לתקרית: "מדובר במקרה אלימות חריג בחומרתו, אך לא מפתיע. אנו עדים לעלייה במקרי התקיפה של נהגים - כ-20% לעומת השנה שעברה - ולא רחוק היום שנהג ישלם בחייו. קל להתעלם ולומר שמדובר במקרים קיצוניים, אך למרבה הבושה, הזלזול בנהגי התחבורה הציבורית מתחיל מלמעלה. לא יעלה על הדעת כי נהגי התחבורה הציבורית עדיין לא מוכרים כעובדי ציבור. נמשיך להיאבק מול הגורמים הרלוונטים להכרה בנהגי האוטובוסים כבעלי מקצוע וכעובדי ציבור, כך שמי שתוקף אותם ישלם מחיר כבד כפי שמשלם מי שתוקף שוטר או רופא".
מארגון תג מאיר הנאבק בפשעי שנאה נמסר: "מגנים בשאט נפש את.תקיפת נהג האוטובוס הערבי בקו המטרונית בחיפה. תקיפת נהגי אוטובוס בכלל ונהגים ערבים בפרט הפכה למכת מדינה. מדובר בטרור לכל דבר ועניין וחשוב שממשלת ישראל ושרת התחבורה יעקרו אותו מהשורש".