הממשלה אישרה היום (א') פה אחד את מינויו של חסאן טואפרה לראש הרשות לפיתוח כלכלי של החברה הערבית במשרד לשוויון חברתי וגמלאים. זאת, לאחר כשנתיים וחצי שבהן המשרה לא אוישה. מדובר במינוי הבכיר ביותר של אזרח ערבי בשירות המדינה.
1 צפייה בגלריה
מירב כהן וחסאן טואפרה
מירב כהן וחסאן טואפרה
"הזדמנות לפעול לצמצום אמיתי של אי השוויון". טואפרה והשרה כהן
המינוי אושר לבקשתה של השרה לשוויון חברתי וגמלאים, מירב כהן, בעקבות המלצת ועדת איתור. כהן קיבלה את המלצת הוועדה לפני כחודש והיום הביאה לממשלה את אישור המינוי.
טואפרה, רואה חשבון במקצועו, שימש בתפקידו האחרון סגן בכיר למנהל רשות החברות הממשלתיות. במסגרת תפקיד זה היה אחראי בין היתר על יחידת הכספים והבקרה ברשות והובלה של מהלכי שינוי מבני בחברות הממשלתיות.
לטואפרה יש תואר MBA במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, שם סיים את התואר בהצטיינות. בנוסף, הוא בעל תואר BA בראיית חשבון ובכלכלה מהאוניברסיטה העברית, גם שם סיים את התואר בהצטיינות.
השרה כהן אמרה על טואפרה: "מעבר לכך שיש לו הבנה עמוקה של עבודת הממשלה הוא גם מגיע לתפקיד הזה עם מוטיבציה אישית גבוהה וחזון מרגש". כהן הוסיפה כי "דרך הרשות לפיתוח כלכלי של החברה הערבית יש לנו הזדמנות לייצר מנועי צמיחה חדשים למשק ולפעול לצמצום אמיתי של אי השוויון שקיים בחברה הישראלית".