לראשונה זה שש שנים זינקה משכורת החיילים בכ-50%, והחיילים שבדקו את חשבון הבנק שלהם הבוקר (שלישי) גילו שכר גבוה משמעותית ממה שהתרגלו אליו. שכרם כלל החיילים יעלה בינואר ל-2,463 שקל בממוצע, לעומת 1,642 שקל עד כה. לוחמי החוד יקבלו העלאה הדרגתית בשכר – תחילה ל-2,463 שקל החודש ובינואר 2024 ל-3,048 שקל, במקום 2,032 שקל עד כה. שכר תומכי הלחימה יעלה ל-1,793 שקל במקום 1,195 שקל. שכר החיילים העורפיים יהיה 1,235 שקל במקום רק 823 שקל עד כה.
2 צפייה בגלריה
חיילים בתחנה המרכזית באשקלון
חיילים בתחנה המרכזית באשקלון
"800 שקל לא מספיק למסטיק". ליאן אנספר
(צילום: בראל אפרים)
עם זאת, חיילים שמשרתים בתפקידים עורפיים או תומכי לחימה שיוצאים מדי ערב הביתה עדיין טוענים כי השכר החודשי לא יספיק להם. "מי שלוחם זה יותר קל לו, כי הוא כל הזמן בבסיס", אמרה הבוקר ליאן אסנפר שהמתינה לאוטובוס בתחנה המרכזית באשקלון. "מי שיוצא כל יום, קונה ומבלה, 800 שקל זה לא מספיק אפילו למסטיק", טענה. "אם הייתי באזרחות הייתי מרוויחה 7,000-6,000 שקל, זה משמעותי. כל הכסף הולכים למגזרים שלא תורמים למדינה".
גם הודיה אוחנה, שהייתה בתחנת האוטובוס, אמרה כי היו צריכים להעלות את השכר עוד יותר. "חיילים לא יכולים להסתפק רק ב-800 שקל", אמרה. לעומתן, ולריה מייזלינה שמשרתת כחיילת בודדה אמרה שהשכר החדש מספיק עבורה. "זה רעיון ממש טוב. לי אין הורים בארץ וקשה למצוא עבודה בזמן שאני בקורס סייעות רופאי שיניים. זה יעזור לי ממש, אני לא מבזבזת ומצליחה לחסוך", אמרה.
2 צפייה בגלריה
חיילים בתחנה המרכזית באשקלון
חיילים בתחנה המרכזית באשקלון
"מצליחה לחסוך"
(צילום: בראל אפרים )
אבי, תושב כרמיאל שבנו משרת בשיריון זה שנתיים וחצי, אמר כי הוא מצדיק כל שקל נוסף שיועבר לחיילים. "הם אלה שמסכנים את החיים בשבילנו, שוכבים בגבולות בכל מזג אוויר. מגיע להם כל מה שהמדינה צריכה לתת", אמר. "גם כשהם באים הביתה לסופ"ש פעם בכמה שבועות, הם לא מבקשים מאיתנו שקל, אז לפחות שיוכלו לצאת ולקנות לעצמם את מה שהם צריכים בלי לחשוב יותר מדי. אולי עכשיו אפילו יוכלו קצת לחסוך לימים שאחרי הצבא. זה המינימום שאנחנו והמדינה יכולים לתת להם".
ובעוד חיילי צה"ל ייהנו מעוד כמה מאות שקלים בחודש, המשרתים במג"ב יצטרכו להמתין חודש נוסף בשל החלפת מערכת השכר במשטרה. "הלוחמים והלוחמות שלנו יקבלו את תוספת שכר חיילי החובה בדיוק כמו חבריהם הלוחמים בצה"ל", אמר מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן. "הנושא טופל והשכר יעודכן במשכורת פברואר באופן רטרואקטיבי".