26 שנות מאסר נגזרו על צעיר מחולון שירה למוות לפני ארבע שנים בתושב לוד, בסיומה של קטטה שהחלה בוויכוח על חניה. בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) עונש זה על אוראל זוית, בן 26 מחולון. בנוסף, הוטל על זוית לפצות את משפחת המנוח יורי פודובני ב-258 אלף שקלים.
2 צפייה בגלריה
אוראל זוית
אוראל זוית
השופט: "לא האמנתי לדברי הנאשם". זוית
(צילום: יריב כץ)
פודובני, תושב לוד בן 43, נורה למוות על ידי זוית באזור התעשייה בחולון, בקטטה שהחלה על רקע ויכוח סתמי על חניה. בחודש שעבר הורשע זוית בהריגה ובתקיפה בנסיבות מחמירות ובהחזקת נשק - אך זוכה מרצח פודובני וגם מאשמת ניסיון רצח של אדם נוסף.
כתב האישום נגד זוית הוגש לפני הרפורמה בעבירות המתה, ולכן הוא הורשע בעבירה שכבר לא קיימת - הריגה. השופט הסביר כי התביעה טענה שיש להרשיע אותו ברצח בכוונה, ההגנה טענה להמתה בקלות דעת.
"הסרטונים מספרים באופן ברור ומדויק על האירוע שהתרחש. לא כך העדים שהיו באירוע", אמר השופט. "לא האמנתי למנהל שחזר לזירה באופן תמים, הוא שש אלי קרב ודחף לאלימות את הנאשם. מנגד, לא האמנתי לדברי הנאשם, שהכדורים נפלטו ושאת הכדור שירה במנוח הוא כלל לא זכר שירה. רואים בפירוש תגרה אלימה בין המחנות. המנוח התקרב בתנועת תקיפה לבני משפחתו של הנאשם והנאשם שלף את אקדחו וירה".
2 צפייה בגלריה
יורי פודובני ובתו מליסה
יורי פודובני ובתו מליסה
יורי פודובני
בתום הדיון מסר עו"ד צחי הבדלי, מפרקליטות מחוז ת"א, כי "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וגזר על הנאשם עונש מאסר משמעותי. אנו מקווים שגזר דין שנותן מענה הולם לאלימות הפושה ברחובות ותרבות היד הקלה על ההדק, יהווה הרתעה משמעותית ויסייע במיגור התופעה".
דיאנה שומסקי ומשה אלון, סנגוריו של זוית, מסרו: "גזר הדין מחמיר ולא עולה בקנה אחד עם נסיבות המקרה והחלק שנטל הצד השני באירוע. נלמד את גזר הדין ונגיש ערעור לבית המשפט העליון".
האישום, שהוגש ב-2019 על ידי פרקליטות מחוז תל אביב, מגולל את סיפורו של המוות המיותר. זוית ניהל יחד עם אביו ואחיו עסק משפחתי, והקורבן עבד בחנות בהמשך הרחוב. מנהל החנות של פודובני שכר מחסן ליד העסק של זוית. ב-14 בפברואר 2019, בשעת בוקר, החנה מנהל החנות של פודובני את רכבו סמוך לעסק המשפחתי של זוית, שהבחין בו ואמר לו שלא יחנה במקום. בין השניים פרץ ויכוח קולני שכלל גידופים הדדיים.

אביו של זוית יצא מבית העסק, ויחד עם בנו דחף את מנהל החנות השכנה כשהבן מכה אותו בחוזקה בפניו ובחלקי גופו באגרופים. המנהל הצליח להשתחרר מאחיזתו וסינן "חכו חכו", בטרם ברח מהמקום וחזר לחנות. אז, לפי האישום, המנהל סיפר בחנות לעובדיו שהותקף על-ידי ארבעה אנשים שהוא לא מכיר, ואף איבד את משקפיו. בהמשך, צעדו המנהל, שני אנשים נוספים ופודובני לכיוון המחסן והחלה קטטה בין הצדדים.
במהלך התגרה, שלף זוית את אקדחו ממכנסיו, נופף בו, כיוון לעברו של המנהל וירה פעם אחת באוויר. בהמשך, התפתח עימות אלים גם בין אביו של זוית ומנהל החנות. זוית הבן, שהבחין בעימות, החזיר את הסכין שהייתה בידו לכיסו - ושלף את האקדח שוב. במקביל, הבחין זוית בפודובני מתקדם לעבר אחיו ואביו בניסיון לתקוף אותם - כיוון את האקדח למרכז גופו וירה בו מטווח קרוב. פודובני נפגע בפלג גופו העליון והתמוטט במקום. אז כיוון זוית את האקדח לכיוון המנהל, ירה פעם נוספת ופספס. על כך החליטה הפרקליטות להאשימו בניסיון רצח.
או אז, זוית ואביו תקפו את פודובני בעודו ירוי ושרוע על הקרקע, היכו אותו באגרופים ובעטו בגבו. מיד לאחר מכן ברחו השניים, ובמהלך מנוסתם הטמין זוית את האקדח באדמה. אביו נשאר במקום, הזעיק משטרה ומד"א ואף הגיש סיוע לפודובני. אנשי מד"א ביצעו בו פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותו. כעבור כמה דקות אותר זוית על ידי שוטרים כשהוא מתחבא.