2 צפייה בגלריה
ארה"ב ירי טקסס אל פאסו דיווחים ש זה היורה תמונות ערוץ מקומי KTSM9 NEWS
ארה"ב ירי טקסס אל פאסו דיווחים ש זה היורה תמונות ערוץ מקומי KTSM9 NEWS
פטריק קרוסיוס
בית המשפט בטקסס גזר אתמול (יום שישי) 90 מאסרי עולם על פטריק קרוסיוס (24), שירה למוות ב-23 אנשים בסניף "וולמארט" בעיר אל-פאסו לפני כארבע שנים, באירוע שהוגדר כאחד מפשעי השנאה הגדולים בארה"ב. קרוסיוס, שהודה בחודש פברואר השנה בכמעט 50 אישומים של פשע שנאה, עשוי לעמוד בפני עונש מוות.

אל-פאסו, שבה מתגוררים כ-680 אלף תושבים, נמצאת בסמוך לעיר המקסיקנית חוארז, משם מנסים מהגרים רבים לחצות את הגבול לארה"ב. באוגוסט 2019 נסע קרוסיוס כ-1,100 קילומטרים מביתו ליד דאלאס במטרה לתקוף תושבים היספניים, שאותם הגדיר כ"פולשים" בפוסט שהעלה קודם לכן לרשתות החברתיות. הוא הגיע לקניון Cielos Vista, סמוך לגבול עם העיר המקסיקנית חוארז, והחל בירי מעט לפני השעה 11:00 בבוקר לפי השעון המקומי.
עדי ראייה סיפרו כי קרוסיוס פתח בירי בחניון, ולאחר מכן נכנס אל סניף "וולמארט". רבים מהאנשים שהיו בתוך מרכז הקניות עסקו בקניות לפתיחת שנת הלימודים. בסרטון וידאו שפורסם בטוויטר נראו לקוחות בחנות מפונים כשידיהם מעל הראש: "ידיים למעלה!", נשמע שוטר קורא לעברם. בכלי התקשורת האמריקנים דווח כי קרוסיוס אמר לחוקרים: "רציתי לירות בכמה שיותר מקסיקנים".
2 צפייה בגלריה
טקסס אל פאסו אירוע ירי קניון cielo vista
טקסס אל פאסו אירוע ירי קניון cielo vista
הקניון שבו התרחש הירי
(צילום: Google)
ג'ו ספנסר, סנגורו של קרוסיוס, טען כי למרשו יש "מוח שבור", והתובע הכללי של ארה"ב מריק גרלנד אמר כי "אף אחד במדינה הזו לא צריך לחיות בפחד מאלימות הנובעת משנאה". השופט דיוויד גואדררמה קבע כי קרוסיוס ירצה את עונשו בכלא באבטחה מקסימלית בקולורדו, ויקבל טיפול וייעוץ בהתאם למצבו הנפשי - שאותו הגדיר "קשה".
בדיון נכחו גם קרובי משפחה של הקורבנות, ואחד מהם אף דרש כי קרוסיוס יביט בתמונות של אביו שנרצח בירי ההמוני. דין רקארד, שאימו נורתה למוות, צעק לעברו של קרוסיוס באולם בית המשפט: "פחדן, בלי התנצלויות, בלי כלום".