ישיבת הפתיחה של המושב השני של הכנסת ה-25 תיפתח היום (שני) בשעה 16:00 בדקת דומייה לזכר קורבנות המלחמה ובתפילה לשלום חיילי צה"ל. בנוסף, בכניסה למשכן הכנסת תוצב פינת זיכרון לקורבנות המלחמה. חברי הכנסת יוזמנו להדליק נר ולכתוב בספר מיוחד לזכרם.
1 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
(צילום: עמית שאבי)
הישיבה תתקיים במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, יו"ר הכנסת ח"כ אמיר אוחנה, ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד והמשנה לנשיאת בית המשפט העליון השופט עוזי פוגלמן.
יושבי ראש ועדות החוץ של בתי המחוקקים של ליטא, לטביה ואסטוניה; זיגימנטס פאביליוניס, ריחרד קולס ומרקו מיכלסון (בהתאמה), ינכחו ביציע הכבוד של מליאת הכנסת לאות הזדהות עם מדינת ישראל. בנוסף, עשרות שגרירים ממדינות מרחבי העולם יכבדו את הכנסת בנוכחותם.
במהלך הישיבה יו"ר הכנסת אמיר אוחנה יפתח את הישיבה ויישא דברים, אחריו יישמעו דברי נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד ויתקיים דיון סיעתי שבו יוכלו לנאום חברי כנסת נוספים. לאחר מכן יחל סדר יום של המליאה שעליו תחליט נשיאות הכנסת בצהריים.
השבעתם של בני גנץ, גדעון סער וגדי אייזנקוט במליאת הכנסת
(צילום: ערוץ כנסת )

המושב, שהיה אמור להיראות אחרת לגמרי לפני שבועיים, עם חקיקה אינטנסיבית ורוויית מחלוקות של חוק הגיוס, שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ואולי אפילו חוקים שמגדירים מחדש את יחסי הדת-מדינה בישראל, צפוי לעסוק בשבועות הקרובים במלחמה בלבד - כאשר עכשיו קיימת ממשלת חירום רחבה עם המחנה הממלכתי, כשגם ישראל ביתנו עשויה להצטרף בסופו של דבר.
בוועדות הכנסת ובמליאה יעסקו בחינוך הילדים שפונו מבתיהם, תמיכה במשפחות שנפגעו, פיצויים כספיים, מהלכים צבאיים ודחיית הבחירות המוניציפאליות בחקיקה מזורזת. המלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר והובילה למותם של למעלה מ-1,300 ישראלים ועשרות חטופים, צפויה להשפיע גם על ההחלטות שתקבל הקואליציה וממשלת החירום, והחוקים השנויים במחלוקת עתידים להידחות עד להודעה חדשה ואולי אפילו כלל לא ישובו.