האתר הבריטי "הגרדיאן" חשף את זהותו של מפקד יחידת 8200. לפי ה"גרדיאן", מדובר בתא"ל יוסי שריאל - ושמו נחשף עקב "פרצת אבטחה מביכה", כלשונם.
לפי העיתון, ספר שפרסם באמזון הוביל לנתיב דיגיטלי אל חשבון גוגל פרטי על שמו, לצד ID ייחודי וקישורים למפות שבאותו חשבון. הספר, כתבו, פורסם ב-2021 תחת שם העט תא"ל YS.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הספר המדובר פורסם לפני מספר שנים והכתובת המוזכרת בו אינה משמשת את הקצין באופן אישי ולא נעשה בה שימוש בעבר. עם זאת, חשיפת פרטיו האישיים של הקצין היא תקלה. הנושא ייבדק כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".
1 צפייה בגלריה
יחידה 8200 8.9.22
יחידה 8200 8.9.22
שמו של מפקד 8200 נחשף
(צילום: דובר צה"ל)
ב"גרדיאן" נכתב כי כמה מקורות אישרו להם כי שריאל הוא מחבר הספר "The Human Machine Team" (צוות המכונה האנושי, בתרגום חופשי), שבו הוא מציג את נקודת המבט שלו על בינה מלאכותית וכיצד היא יכולה לשנות את מערכת היחסים בין אנשי צוות למכונות.
8200 היא יחידה לאיסוף מודיעין אותות ופענוח צפנים, השייכת לאגף המודיעין של צה"ל, ונחשבת לאחת מהיחידות הטכנולוגיות הטובות בעולם.
מפקד היחידה, שהיא הגדולה ביותר בצה"ל, הוא קצין בדרגת תת-אלוף שבמהלך שירותו זהותו תמיד נותרת חסויה. זו הפעם הראשונה שבה נחשף שמו של המפקד במהלך שירותו.