המחאה יצאה משליטה: מאות מתושבי אום אל-פחם, בהם נשים וילדים, הפגינו בצהריים (יום ו') מול תחנת המשטרה בעיר נגד גל הרציחות בחברה הערבית. במהלך המחאה התפתחו במקום עימותים בין מפגינים לשוטרים שחלקם השתמשו באלות. לא דווח על עצורים או על נפגעים.
ההפגנה מול תחנת המשטרה פרצה מיד לאחר סיום תפילות יום השישי. המפגינים צעדו לעבר תחנת המשטרה, והביעו תרעומת על המשך האלימות. "המשטרה יודעת הכול, יש לה עדים נגד הפושעים והיא לא עושה כלום", אמר אחד הנוכחים במקום. "לא נפסיק את המאבק, אלא נמשיך באותה דרך כל שבוע ואולי כל יום עד שהמשטרה והממשלה הגזענית ימגרו את הפשיעה והרציחות".
מפגין אחר אמר: "המשטרה עוזרת לפושעים. מאז שפתחו כאן את תחנת המשטרה - אחוז הפשיעה עלה. כל האזרחים בסכנת חיים כל עוד לא עוצרים ומענישים רוצחים".
5 צפייה בגלריה
הפגנה מול תחנת המשטרה באום אל פחם נגד הרציחות במגזר הערבי
הפגנה מול תחנת המשטרה באום אל פחם נגד הרציחות במגזר הערבי
המחאה מול תחנת המשטרה באום אל-פחם
קרובת משפחה של אחד הנרצחים בעיר ציינה: "אנחנו כל יום בוכים ושואלים על הקורבנות, החיים כאן לא רגילים. זה הזמן לצעוק שהיורים האלה רוצחים את מי שבא להם ולא מעניינת אותם התוצאה".
במחאה השתתף גם נאסר אגבאריה, אביו של מוחמד נאסר (21) שנורה למוות לפני שבוע בעיר. "הכאב שלנו עמוק, קשה לנו לעכל את מה שעברנו", סיפר האב. "איבדנו את בני ועוד שלושה מבני המשפחה (שגם הם נרצחו בשנה וחצי האחרונות. ח"ש). אני לא יודע מי הבא באתו. באתי להפגנה כדי להשתתף במאבק צודק. כולם צריכים לצאת ולצעוק בלי פחד".
בתיעוד שפורסם היום נראה הבן לפני שנרצח. הוא השתתף בתפילה שנערכה במתחם העירייה במחאה על האלימות בחברה הערבית - וכעבור כשעה נורה למוות בשכונת אלמידאן בעיר.

5 צפייה בגלריה
סמיר אבו חוסין
סמיר אבו חוסין
"אנחנו כל יום בוכים". סמיר אבו חוסין
גם בבאקה אל-גרבייה נערכה אתמול הפגנה בהשתתפות מאות אנשים, בה הביעו הנוכחים את מורת רוחם מאוזלת היד של הרשויות המטפלות באכיפה.
סמיר אבו חוסין, שבנו מוחמד נרצח לפני כשנה, אמר בהפגנה: "אני לא מבין איך רוצח מרגיש. אנחנו כל יום בוכים אחרי שאיבדנו את בני היקר. עד היום אין עצורים, אבל אני מאמין באלוהים שהוא יעזור לנו".
מתחילת 2021 נרצחו 12 ערבים ישראלים.