תושבי טבריה יתייצבו היום (שלישי) בעשרות קלפיות בעיר, ויבחרו בין ארבעת המתמודדים לראשות העיר: ראש העיר לשעבר רון קובי, יוסי נבעה, אביב יצחק ודודיק שטרית. "מה שקורה פה זה שיש כל כך הרבה רשימות ומושכים בחוטים. אף אחד מארבעת המתמודדים לראשות העיר לא שיתף את תושבי העיר במצע הבחירות שלו בצורה מסודרת, וכל הסרטונים שעולים ברשת הם מלחמות של האחד בשני - מלחמות היהודים בטבריה", ציין חיים חצב, יליד טבריה וחוקר תולדות העיר. "אני שומע שרבים מתושבי העיר לא יודעים במי לבחור. האתגרים הגדולים של מי שייבחר הם להחזיר את טבריה לימי התהילה שלה, כאימפריה תיירותית וכיעד הבילוי מספר 1 בישראל".

2 צפייה בגלריה
רון קובי מצביע בטבריה
רון קובי מצביע בטבריה
"התושבים כועסים על זה שהדיחו אותי". רון קובי
(צילום: איתן גליקמן)
רון קובי, שנבחר ברוב ענק של לפני חמש שנים והודח על ידי הממשלה, ינסה היום לזכות שוב באמונם של התושבים. "בתחושה שלי אני לוקח את העיר בגדול, בהפרש גדול ב-20% מהתוצאה בפעם הקודמת", סיפר קובי. "התושבים כועסים על זה שהדיחו אותי וכועסים על ההמשך, על ההתערבות של המפלגות החרדיות בעיר".
לדברי קובי, "האתגר הכי גדול שעומד בפניי הוא לחבר את האנשים, למנוע בריחת תושבים מטבריה, לייצר בזמן קצר פעילויות שיזמינו את כל מדינת ישראל לבוא ולבלות בטבריה, לפתוח את העיר בסופי השבוע ולייצר 'טראפיק אנושי' בעיר". ראש העיר לשעבר ציין כי "המצב הכלכלי בטבריה אנוש. המטרה שלי לפתוח את העיר שבעה ימים בשבוע, שכולם ידעו שטבריה היא מרכז הבילוי של הצפון, כולל חיי לילה. השלב הבא הוא לבנות כאן מרכז הייטק חדש".
הבוקר, כשהגיע להצביע ברחוב הרצל בעיר, קיללו אותו עוברי אורח. כהרגלו, הוא צילם את המקללים בטלפון והבטיח לתושבי טבריה: "ננצח את הרבנים, את החרדים. שונאי הציונות לא ינצחו אותנו". תוך שהקהל מגדף אותו, הבטיח קובי - כשעו"ד שני אילוז שפרשה מהמירוץ לצידו: "אשוב להיות ראש העיר טבריה". בהמשך התברר כי הוא בכלל לא רשום בקלפי שאליה הגיע, ולא יכול היה להצביע בה. רק אחרי התערבות משרד הפנים, שלשל קובי את פתק ההצבעה.
2 צפייה בגלריה
יוסי נבעה
יוסי נבעה
"לטבריה אין זמן לשלם עוד פעם שכר לימוד לנבחר ציבור לא מנוסה". יוסי נבעה
(צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
גם יוסי נבעה משוכנע שהוא עומד לזכות ברוב קולות התושבים. "טבריה טעתה ב-2018 ולא תחזור על הטעות הזו שוב. אני מגיע עם המון ניסיון ניהולי מוניציפלי, מכיר את העיר על כל רבדיה, ניהלתי מוסדות חינוך ושימשתי כמנכ"ל העירייה, אני האדם היחיד שיכול להיכנס לתפקיד בלי דקה אחת של חפיפה, ולטבריה אין זמן לשלם עוד פעם שכר לימוד לנבחר ציבור לא מנוסה", אמר נבעה. באשר למטרות שלו הוא שיתף: "אין לי ספק שאני אאחד את העיר, הבעיות הקשות שלה הן תעסוקה, חינוך ותרבות, ובזה אני מתמקד".
הבוקר, כשהגיע להצביע בבית הספר הר נוף שבטבריה, אמר נבעה בן ה-52 כי "בחמש השנים האחרונות עברנו ריבים, ואני רוצה שנתעסק בחינוך טוב ותרבות. כולם רוצים לחיות כאן יחד ולגרום לאיחוד בעיר. איבדנו לוחמים רבים במלחמה, העיר שלנו שכלה שישה חיילים, ואנחנו מחכים שהחטופים ישובו הביתה. אם אבחר, נבחן את ההיערכות של טבריה למה שקורה בזירה הצפונית".