שב"כ עצר בשבועות האחרונים ארבעה סטודנטים תושבי יהודה ושומרון שגויסו על ידי פעילי חמאס בטורקיה לטובת קידום פיגועים בישראל. כך הותר לפרסום היום. בתום החקירה הוגשו נגד הארבעה כתבי אישום, המייחסים להם "עבירות ביטחון חמורות".
2 צפייה בגלריה
ארבעה סטודנטים שגויסו על ידי פעילי חמאס בטורקיה
ארבעה סטודנטים שגויסו על ידי פעילי חמאס בטורקיה
ארבעת הסטודנטים שנעצרו
(צילום: תקשורת שב"כ)
במהלך פעילות הארגון נעצר אחמד מחמוד אבו צלאח, בן 24, ונלקח לחקירה לאחר ששב מתקופת לימודים אקדמאים ארוכה בטורקיה. בחקירתו בשב"כ עלה כי בעת שהותו במדינה הוא גויס לארגון חמאס, בסיועו של פעיל חמאס איאד עא אלדין אקרע, וביצע אימונים צבאיים בטורקיה ובסוריה, הכוללים אימונים בנשק ולימוד ייצור חומרי נפץ לטובת קידום פיגועים נגד מדינת ישראל.
לפני שובו של אחמד ליהודה ושומרון הוא נפגש בטורקיה עם בכיר חמאס אקרע, שביקש ממנו לקלוט אמצעי לחימה וכספים, לגייס פעילי טרור נוספים ולאמנם לצורך הקמת חוליות טרור כתשתית לביצוע פיגועים. בעקבות מעצרו של אחמד, נעצרו בשיתוף צה"ל שלושה בני אדם נוספים - אויס מחמוד אבו צלאח, כבן 20, צלאח מחמוד אבו צלאח, כבן 23, וחסין פואז אקרע, כבן 25.
2 צפייה בגלריה
אל-עארורי וארדואן
אל-עארורי וארדואן
סאלח אל-עארורי וארדואן
(צילום: AP )
בחקירת השלושה התברר כי אויס וחסין הביעו את הסכמתם להתגייס לחמאס ואף לעבור אימונים ברצועת עזה. עוד נודע כי אויס תכנן לבצע מספר פיגועים, וביניהם פיגוע מטען יחד עם צלאח, וכי שלושתם היו מעורבים ביידוי אבנים לעבר שוטרים במסגד אל-אקצא בחודש אפריל בשנה שעברה, בתקופת הרמדאן. עוד עלה בחקירה כי הארבעה היו בקשר בטורקיה עם קרוב משפחתם עבאדה אבו צלאח, בנו של בכיר חמאס בטורקיה צלאח אבו צלאח.
עבאדה פעל בהנחיית בכירי חמאס בטורקיה, בדגש על סלאח אל-עארורי, ראש "מרחב הגדה" בחמאס, וניצל את הקשר המשפחתי עם הנאשמים ואת שהותם בטורקיה למטרת לימודים וגיוס כמה מהם לארגון הטרור.
השב"כ מסר כי הוא רואה בחומרה את ניסיונותיו של חמאס בחו"ל לגייס צעירים תושבי יהודה ושומרון, היוצאים ללימודים אקדמאים, לצורך פעילות טרור נגד מדינת ישראל. שב"כ הוסיף כי ימשיף לפעול יחד עם צה"ל ומשטרת ישראל לסיכול פעילות המסכנת את ביטחון המדינה.