המשטרה עצרה לפנות בוקר (ראשון) כ-20 חשודים בעבירות של סחר באמל"ח וסמים באזור השרון, לאחר שגייסה נגדם סוכן סמוי - "שלווה" - עבריין שחצה את הקווים וסייע לימ"ר מרכז. הסוכן התמקד ברכישת סמים משתי כנופיות - אלפרון וטולדנו - הנאבקות ביניהן כבר תקופה ארוכה ופועלות בהוד השרון, רעננה וכפר סבא. במסגרת המאבק ביניהן אירע ירי, הצתות והשלכת רימונים - אך לא היו נפגעים קשים או נרצחים. במהלך המעצרים לפנות בוקר נתפסו סמים מסוג קוקאין, דוסה, MDMA וכן עשרות אלפי שקלים. צפויים מעצרים נוספים.
במשטרה ציינו כי מפקד מחוז מרכז, הניצב אבי ביטון, סימן לו למטרה לפעול ביד קשה ונחושה נגד כנופיות פשיעה המעורבות באירועים אלה. היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה במרחב שרון הקימה תחילה מפקדה מבצעית שפעלה בשיתוף תחנת המשטרה בכפר סבא נגד דמויות פליליות בערים כפר סבא, רעננה, פתח תקווה והסביבה, תוך מעצרם וחשיפת מצבורי אמל"ח שונים שהוחזקו בניגוד לחוק.
1 צפייה בגלריה
המשטרה עצרה באזור השרון עשרות חשודים בתחום האמל"ח והסמים
המשטרה עצרה באזור השרון עשרות חשודים בתחום האמל"ח והסמים
נתפסו סמים, ועשרות אלפי שקלים
(צילום: דוברות המשטרה )
במקביל, ימ"ר מרכז פעלה באופן מתואם בגיוס והכשרה של סוכן סמוי נגד אותם פושעים, במטרה "לאסוף את הראיות הנדרשות לשם כליאתם למען בטחון הציבור". החקירה הסמויה, שארכה כחצי שנה, הסתיימה כעת עם מעברה לשלב הגלוי בו נעצרו עשרות חשודים הקשורים באופן ישיר לארגוני פשיעה ופועלים על פי החשד תחת חסותם.
הסוכן הסמוי, "שלווה", הופעל על ידי הימ"ר לביצוע עשרות עסקאות עם ה"יעדים" שנבחרו בקפידה בחשד לפעילות עבור ארגוני וכנופיות פשע. במהלך הפעילות בשעות האחרונות הוחרמו שישה רכבים של חלק מהחשודים במסגרת קידום הליך חילוט נגדם.
מפקד מחוז מרכז, הניצב ביטון, אמר טרם המעצרים כי "הלילה מאות שוטרים ולוחמים מתאגדים יחדיו, מאות שעות וימים של עבודה מתקזזים ללילה אחד - לילה שבו יותר מ-20 עבריינים משפיעים, סוחרי סמים ואמל"ח, יתעוררו בזכותכם למציאות אחרת וירגישו שוב את עוצמתה של משטרת ישראל ומחוז מרכז. הצבתי לימ"ר אתגר משמעותי: תקיפה בלתי מתפשרת של סכסוכי עבריינים בגזרת מרחב שרון שהובילו לאירועי אלימות קשים. היום נעביר לכולם את המסר - מחוז מרכז ימשיך להכביד את ידו על העבריין ועל כנופיות פשיעה, בתחכום, יצירתיות וחשיבה פורצת דרך".
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב התייחס לפעילות ואמר כי "היוזמה שאנו נוקטים נגד ארגוני הפשיעה לא נבלמת לרגע, ולפנות בוקר זכינו להצלחה משמעותית. שבחים לימ"ר מרכז ולמחוז מרכז במשטרה על פעולה נחושה ומתוחכמת, שהובילה למעצרם של עשרות חשודים בעבירות סמים ואמצעי לחימה. מבצעים מהסוג הזה הם מלאכת מחשבת של עבודה משטרתית, דורשים מקצועיות גדולה וסבלנות רבה - והצלחתם מגבירה את הביטחון האישי של האזרחים והאזרחיות. הפעלה של סוכן סמוי היא משימה מורכבת ומאתגרת, ומחוז מרכז על מערכיו השונים, בהובלתו של המפקד ניצב אבי ביטון, עשה זאת באופן מרשים".