עטיה אבו סבילה (21), תושב אבו תלול שבפזורה הבדואית בנגב, נדקר למוות הלילה (בין שישי לשבת) במהלך עימות עם עובד זר בחווה חקלאית בשטח פתוח שבין אופקים לבסיס חצרים. הצעיר נפצע באורח אנוש, וצוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו. הרקע, כך עולה מחקירה ראשונית, הוא ניסיון של הקורבן, ביחד עם שני שותפים, לגנוב טרקטור שהיה במקום. המשטרה חוקרת חשד לרצח.
העימות התרחש בין שני העובדים הזרים לאבו סבילה, עבריין שישב שנה בכלא והשתחרר לאחרונה. על פי החשד, אחד העובדים הזרים היה זה שדקר למוות את אבו סבילה במהלך העימות. אבו סבילה ושני שותפים, כך עלה מחקירה ראשונית, הגיעו עם מכונית - וניסו לקשור אליו טרקטור ולגרור אותו, אך משהו השתבש.
שני השותפים ברחו - ואבו סבילה נשאר. אז הוא נתקל ביותר מ-50 עובדים תאילנדים, שהתעמתו איתו וכנראה ניסו לעצור אותו. בשלב מסוים הוא נדקר ומת. שותפיו של אבו סבילה נעצרו זמן קצר לאחר מכן, לא הרחק משם. חשודים בדקירה או מי מהעובדים הזרים לא נעצרו.
אבו סבילה ריצה שנת מאסר אחת בגין גניבת שנאי ממכרות תמנע בשווי של יותר משלושה מיליון שקלים, וחיתוך כבלי נחושת בשווי 600 אלף שקל. בכתב האישום המתוקן שבו הודעה נכתב כי בפברואר 2022 הגיע עם שני נאשמים נוספים למתחם, שם נסעו למקום שבו היה מצוי שנאי, חיברו רצועה לשנאי ולרכב סילברדו שהיה ברשותם - והחלו בנסיעה עד שהשנאי נעקר מהמקום. "בהמשך נטען כי הנאשמים שברו את השנאי, נטלו ונשאו מתוכו כבלי חשמל במשקל של מאות קילוגרמים ובכך נגרם נזק רב במתחם השנאי ואף לשנאי עצמו", נכתב.
2 צפייה בגלריה
הזירה סמוך לאופקים
הזירה סמוך לאופקים
הזירה סמוך לאופקים, הלילה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
2 צפייה בגלריה
הזירה סמוך לאופקים
הזירה סמוך לאופקים
הזירה סמוך לאופקים
(צילום: דוברות המשטרה)
על פי כתב האישום המתוקן, בתום ביצוע הגניבה המתוארת לעיל, יצאו הנאשמים מהמתחם כשכבלי הנחושת עימם והסליקו כלי פריצה ששימשו אותם לפירוק השנאי. אבו סבילה הורשע בעבירות של גניבה, הסגת גבול והיזק לרכוש במזיד ונידון לשנת מאסר במסגרת הסדר טיעון, שאליו הגיעו הצדדים לאור קשיים ראייתיים.
מהמשטרה נמסר כי התקבל דיווח אודות אירוע אלימות בשטח פתוח בסמוך לעיר אופקים, בין עובדים זרים לבין הצעיר. לאחר שהשוטרים הגיעו למקום ופתחו בסריקות, הם הצליחו עצרו שני חשודים במעורבות באירוע. סגן מפקד מרחב נגב, נצ"מ אייל אזולאי, קיים הערכת מצב בזירה והחליט להטיל את החקירה על היחידה המרכזית של מרחב נגב.
מדוברות מד"א נמסר כי בשעה 02:32 התקבל דיווח במוקד 101 במרחב נגב על גבר שנפצע במהלך אירוע אלימות בשטח פתוח בסמוך לעיר אופקים. צוות מד"א שהגיע למקום איתר את הצעיר עם פציעות בגופו וללא סימני חיים, ונאלץ לקבוע את מותו.
חובש מד"א גיא אלמקייס סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 25, הוא היה מחוסר הכרה, עם פציעות קשות בגופו. בצענו בדיקות רפואיות, אך הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".