בבית המשפט המחוזי בירושלים התקיים הבוקר (יום ד') יום העדויות ה-17 והאחרון של עד המדינה במשפטו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, דוברו לשעבר ניר חפץ. בסיום העדות אמר חפץ: "היה קשה כמו קריעת ים סוף לעמוד במשפט כזה מול נתניהו. הלכתי רק עם האמת, מקווה שאני נפרד מהמאבטחים לשארית ימיי".
לאחר סיום העדות הותר לפרסום פרוטוקול חסוי הנוגע לעדות חפץ, בחלק של המשפט שנערך בדלתיים סגורות. הנה קטעים מהתמלילים שהותרו בפרסום.
סנגורו של נתניהו, בעז בן צור: "תאשר לי שמובאת אישה שאין לה קשר לעניין. אתה יודע?".
חפץ: "אני יודע שלא. זה לא מטריד אותי במובן הזה. היא יכולה לענות מה שהיא רוצה, היא בכלל לא ידעה כלום ולא קשורה לכלום. כשהוא אומר את זה אני מגחך. שישאלו מה שהם רוצים היא לא קשורה, כשהוא אמר לי זה לא הזיז לי. הערכתי שהוא אומר את זה כדי להפחיד. לא חשבתי שזה יגיע לרמה הזאת. היה לי ברור שרק כדי ללחוץ עלי החרימו לה הטלפון".
3 צפייה בגלריה
ניר חפץ
ניר חפץ
ניר חפץ בבית המשפט
(צילום: יואב דודקביץ')
בן צור: "ידעת שהחוקרים אמר לך פעם אחר פעם שהם עקבו אחריך ויודעים כל פינה בחייך והפצצה תיפול. הפרטיות שלך בבית השימוש של ההיסטוריה".
חפץ סיפר כי בשלב מסוים "הגיעו אלי פניות מעיתונאי, נזעקתי, היא נבהלה. הבעתי חשש גדול מהתוכן של הדבר הזה". לדבריו, "החוקר אומר לי - מישהו אצלי לא עשה את העבודה כמו שצריך".
בן צור: "אתה מאמין לו?".
חפץ: "נפל לי הלב. אני לא יודע, הייתי כל כך נסער".
עד המדינה אמר כי אחרי שסיים את העדות המרכזית במשטרה כעד מדינה, "אני פוגש אותה. היא מעלה שהייתה חקירה ואני רץ אליהם (לחוקרים) ואומר להם - מה זה? יש פה פצצת אטום. איך עשיתם דבר כזה? לא הייתה הצדקה לזמן אותה, שום סיפור".
3 צפייה בגלריה
ניר חפץ
ניר חפץ
(צילום: יואב דודקביץ')
חפץ נחקר עד כה על ידי סנגוריו של נתניהו עו"ד בעז בן-צור ועו"ד עמית חדד בתיקים 4000, 2000 ו-1000, ונחקר בתיק 4000 גם על ידי עו"ד ז'ק חן, המייצג את שאול אלוביץ' ועו"ד מיכל רוזן-עוזר, המייצגת את איריס אלוביץ'. היום הסתיימה החקירה הנגדית של חפץ על ידי עו"ד איריס ניב-סבג, הסנגורית של מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס, ולאחריה נערכה חקירה חוזרת קצרה של הפרקליטות - והיא סיימה את עדות חפץ, שנחשבת למשמעותית בתיקים שבהם נאשם ראש הממשלה לשעבר.
בחקירה היום נשאל חפץ על הסיקור ב"ידיעות אחרונות" בשנת 2014 ולקראת הבחירות ב-2015. ניב-סבג שאלה את חפץ על הצעה שקיבל נתניהו ממוזס לצרף "כותב ימני שיכתוב בעיתון, מישהו שלא התבטא בחוק ישראל היום".
עו"ד ניב סבג: "כשנתניהו אומר ביחס לכותב מאמר דעה ימני, זה דבר זניח בידיעות ביחס למה שהיה רוצה לשנות את הסיקור בידיעות. האם אתה מאשר שזה משקף את התפיסה של נתניהו?".
3 צפייה בגלריה
בועז בן צור
בועז בן צור
עו"ד בן צור
(צילום: גלעד מורג)
חפץ: "בגלל שהעיתון כולו עוין, כותרות עוינות, ynet, בוודאי שהעניין הוא טיפה בים, גם אם חשוב כלשעצמו, מה שחשוב זה הכותרות שעולות יום יום שעה שעה, הקו המרכזי".
בחקירה החוזרת של הפרקליטות אמר חפץ כי "התרשמתי לאורך השנים שכל הסיפור הוא לא באמת 'ישראל היום' ו'ידיעות אחרונות', כל הסיפור זה נתניהו, הסיפור זה המשך שלטונו". חפץ הוסיף: "הקרב הזה שניצת בין 'ידיעות אחרונות' ל'ישראל היום', לפי ההתרשמות שלי, מי שיזם אותו, הניע אותו, השתמש בו ככלי, מול מי שנתפס כאויב במשך עשור - זה נתניהו, וברצותו זה היה נפסק, ברצותו הלהבות גדולות".
חפץ סיפר אתמול בעדותו על שיחה שקיים עם נתן אשל ב-2009, ובה האחרון סיפר לו ש"ישראל היום" קם לטובת "חיסול 'ידיעות אחרונות'". לפני כן סיפר על שיחות בין נתניהו לעורך החינמון לשעבר עמוס רגב, ובו שמע כי נתניהו שוחח עמו על "מסרים מאיימים על מוזס", ודרש ממנו "להיכנס בו בכל הכוח".
פורסם לראשונה: 11:10, 29.12.21