הנאשם דרש מהקורבנות לבצע בעצמן מעשים מיניים קשים, ביקש מהן להתפשט ולהציג את עצמן בעירום מלא, וגרם להן לבצע מעשים מיניים באחיהן הקטנים או בבעלי חיים. אלה הם רק חלק מהמקרים שמתוארים בכתב האישום שהוגש היום (חמישי) נגד סרגיי אוסטוב (27) מחולון בגין ריבוי עבירות מין ב-39 ילדות ונערות מרחבי העולם באמצעות האינטרנט, ובעבירות של שימוש בגופו של קטין ליצירת תועבה בכ-400 ילדות ונערות נוספות, גם הן ממדינות בחו"ל.
מכתב האישום, שהגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, עולה כי החל מ-2019 ועד למעצרו בינואר השנה, פנה אוסטוב למאות ילדות ונערות בנות 10 עד 17 באמצעות מגוון אפליקציות, בהן טלגרם, אינסטגרם, מיניצ'אט ועוד. הנאשם נהג לקיים שיחות וידאו עם הקורבנות, שבמסגרתן היה דורש מהן להתפשט או לבצע בעצמן מעשים מיניים עבור תשלום תוך שהוא מתעד את עצמו באקט מיני.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה גרפית של הימורים וסחיטה אונליין
אילוסטרציה גרפית של הימורים וסחיטה אונליין
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
אוסטוב, כך נטען, נהג להקליט את המסך בזמן שיחות הווידאו - ולאחר שיחת הווידאו הראשונית, לפנות לחלק מהקורבנות ולדרוש מהן לקיים עימו שיחות וידאו נוספות, ולבצע בעצמן מעשים מיניים נוספים. אם הן היו מסרבות, אוסטוב נהג לשלוח להן תמונות שלהן משיחת הווידאו הראשונית שבהן היו מתועדות בעירום מלא או חלקי, ולאיים עליהן שאם לא יבצעו את דרישותיו המיניות - הוא יפיץ את התמונות בסביבתן הקרובה.
כתב האישום מתאר תמונה מזעזעת: הילדות והנערות היו מתחננות בפני הנאשם שיניח להן וימחק את התכנים המיניים שלהן. אחת מהן כתבה לו: "בבקשה תעזוב אותי בשקט". כשהיו מסרבות לענות לשיחות הווידאו, הוא נהג להגביר את איומיו ולשלוח להן צילומי מסך של הודעות שבהן כתב לאנשי קשר שלהן שהן מתפשטות בשביל כסף וצירף את התמונות. במקרה כזה, הנסחטות היו עונות לשיחה ומבצעות את דרישותיו תוך שחלקן ממררות בבכי ומתחננות שיניח להן לנפשן.

"חומרה יוצאת דופן של עבירות המין"

מחלקת הסייבר בפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, וציינה כי נשקפת ממנו מסוכנות לילדות ונערות, "כפי שניתן ללמוד מהחומרה היוצאת דופן של עבירות המין שביצע, מבחינת משך הפעילות, ריבוי הקורבנות, אופי המעשים הקשים, התדירות, השיטתיות, והאכזריות שלהם".
עוד צוין בבקשה כי "הנאשם תיעד את מעשיו החריגים לאורך השנים. אלה מלמדים על דחפים מיניים קיצוניים השולטים בו, ועל ניצול הקטינות למימושם מבלי לבחול בדבר. הנאשם ניצל את מאפיינה של רשת האינטרנט ככזו המאפשרת לו לצוד ולתקוף בקלות יחסית קטינות מחוץ לגבולות מדינת ישראל, להסוות את זהותו, ובכך להעצים את פגיעתו המינית".
את כתב האישום הגישו עו"ד איתי גוהר ועו"ד שרה גרין ממחלקת הסייבר בפרקליטות, בתום חקירה שהתנהלה ביחידה 105 של המשטרה הפועלת תחת להב 433. כתב האישום מייחס לאוסטוב עבירות של גרם אינוס שלא בהסכמה חופשית בקטינה שטרם מלאו לה 16, גרם מעשה סדום שלא בהסכמה חופשית בקטינה שטרם מלאו לה 16, גרם מעשה מגונה שלא בהסכמה חופשית בקטינה שטרם מלאו לה 16, סחיטה באיומים ושימוש בגופו של קטין לעשיית פרסום תועבה.
אוסטוב נעצר בינואר השנה בעקבות בקשה להסגרתו שהתקבלה מרשויות האכיפה בפינלנד. לפני כחודש הוא הוכרז בבית המשפט כבר-הסגרה, ובמקביל נפתחה חקירתו הנוכחית שהובילה לכתב האישום. בקשת ההסגרה לפינלנד נוגעת לפגיעה מינית שביצע באזרחית פינלנד באמצעות האינטרנט, בשיטה דומה שמתוארת בכתב האישום שהוגש נגדו כעת.
עו"ד ירוסלב מץ, שמייצג את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר בתגובה: "אנו לומדים את חומרי החקירה הרבים שנמצאים בתיק. לאחר שנסיים ללמוד אותם נציג את טענותינו בפני בית המשפט".