פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד חנוך רבין ורז גירון, תושבי השומרון, בגין תקיפת פלסטינים בחווארה ממניע גזעני. לפי שב"כ והמשטרה, השניים הם אלה שתועדו תוקפים פלסטינים שישבו ברכב מחוץ לחנות בכפר, באותו לילה שבו מתנחלים חגגו בחווארה את פורים - וחיילים רקדו לידם.
"כשבוע לאחר אירועי הפרעות האלימות בחווארה, במהלכם הוצתו מבנים, חלקם מאוישים, חנויות, רכבים ורכוש, הגיעה קבוצת פעילים בליל פורים, לכפר חווארה, שם זיהתה מספר בני משפחה פלסטינים הישובים ברכבם, מחוץ לאחת החנויות בכפר", נמסר משב"כ והמשטרה. "קבוצת הפעילים החלה בידויי אבנים מטווח קצר לעבר היושבים ברכב כשאחד הפעילים אף החל להכות באחד מיושבי הרכב, דרך חלונות הרכב, עם גרזן".
3 צפייה בגלריה
תקיפת בני המשפחה בחווארה
תקיפת בני המשפחה בחווארה
תקיפת בני המשפחה בחווארה
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
(צילום: דוברות המשטרה)
מכתב האישום שהגישה עורכת הדין ליטל מהלל עולה כי בני המשפחה שהותקפו, תושבי הכפר עסירה א-קבלייה, הגיעו לערוך קניות בסופרמרקט שבחווארה, ולאחר מכן שבו לרכבם. בסמוך לכך, הגיעו הנאשמים עם אנשים נוספים למקום, מצוידים בגרזן, פטיש חירום, אבנים וגז פלפל, במטרה לבצע מעשה טרור כלפי פלסטינים בחווארה מתוך מניע לאומני. הנאשמים, לצד כעשרה אנשים נוספים, יצאו מהרכב רעולי פנים ויידו אבנים לעבר רכבם של בני המשפחה, רכבים נוספים שהיו באזור ולעבר הסופרמרקט.
בהמשך, רץ רבין לכיוון רכבם של המשפחה, והכה באמצעות הגרזן בחלון האחורי של הרכב. לאחר מכן הגיע גירון, והשליך אבן לעבר החלון האחורי. רבין המשיך להכות את החלון האחורי של הרכב, עד שניפץ אותו, ובהמשך ניפץ גם את החלון השמאליים של הרכב - בעוד גירון ממשיך להשליך אבנים על החלון האחורי.
3 צפייה בגלריה
חיכוכים אלימים בין מתנחלים לפלסטינים בחווארה
חיכוכים אלימים בין מתנחלים לפלסטינים בחווארה
יידו אבנים וניפצו חלונות. התקיפה בחווארה
לאחר שרבין ניפץ את החלון הסמוך לאחד מבני המשפחה, המשיך הנאשם והכה בגרזן את הנהג, שבתגובה הרחיק את גופו והרים את ידיו, כך שהגרזן פגע בכתפו וידו. במקביל, אחד מהנוכחים האחרים השליך אבן לעבר החלון הקדמי הימני של הרכב, ניפץ אותו, והמשיך ביידוי האבנים. גירון הצטרף, ואבן שהשליך פגעה בראשו של אחד מבני המשפחה. כשבני המשפחה החלו להימלט מהמקום, הנאשמים והאחרים המשיכו ליידות לעברם אבנים, והתיזו גז פלפל לתוך הרכב שחלונותיו נופצו. במהלך האירוע צעקו הנאשמים והאחרים: "מוות לערבים". כתוצאה ממעשיהם, נגרמו לבני המשפחה חבלות רבות, וכן נזקים לכלי הרכב שלהם.
רבין - תושב גבעת רונן, ורז - תושב יצהר, מואשמים במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה וחבלה במזיד ברכב ממניע גזעני. "שני החשודים משתייכים לקבוצה אלימה הפועלת לפגיעה בפלסטינים וכן לשיבוש פעילות כוחות הביטחון בהתמודדותם עם סיכול הטרור הפלסטיני ושמירה על שלום הציבור בגזרה", נמסר מהמשטרה ושב"כ. "פעילות זו מובילה להתססה ולהלהטת הרוחות, תוך סיכון משמעותי לחיי עוברי אורח בלתי מעורבים ופוגעת במרקם החיים של תושבי השומרון ויו"ש בכלל".
משב"כ נמסר כי "שירות הביטחון הכללי רואה במעשים אלה, המבוצעים מתוך מניעים לאומניים, סכנה לביטחון המדינה, ובשיתוף משטרת ישראל וצה"ל, ימשיך לפעול לסיכולם וכן למיצוי מלוא חומרת הדין למול מבצעי מעשים אלה".
עורך הדין עדי קידר מארגון "חוננו" מסר: "המתיישבים נעצרו והוחזקו על ידי שב"כ בתנאים קשים, תוך מניעת מפגש עם עורך דין במשך ימים ארוכים. נעמיק בראיות, ואני בטוח כי בסופו של דבר נבין שהקשר של הנאשמים אליהן הוא דל מאוד. חשוב לציין כי בימים אלו המדינה רותחת, ישנם פיגועים רבים נגד יהודים באזור חווארה ובכל הארץ. בנוסף, ישנו גל המחאות והפוגרומים בכל הארץ שאותם עושים גורמי שמאל, ועדיין שב"כ וימ"ר ש"י עסוקים בדבר אחד - מיגור הפשיעה הלאומנית תוך רמיסת זכויות אדם. אנו מקווים כי בית המשפט ייתן לכך משקל בהחלטתו".