נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן סובב את הקרסול ברגלו הימנית בזמן ששיחק עם אחד הכלבים שלו וסובל מסדקים. הפציעה התגלתה אמש (יום א') בבדיקה. רופאו של ביידן אמר כי ככל הנראה הוא יאלץ לנעול נעל מיוחדת במשך כמה שבועות. הנשיא דונלד טראמפ איחל לביידן בציוץ בטוויטר: "החלמה מהירה!".
1 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
בסריקה נמצאו סדקים בשתי עצמות. ביידן
(צילום: AFP)
ביידן נפצע בשבת כאשר שיחק עם כלבו מייג'ור. הוא החליק וסובב את הקרסול וצוותו מסר כי הוא נבדק אצל אורטופד בניוארק, דלאוור, שם עבר צילומי רנטגן ובדיקת CT. כשיצא ממשרדו של הרופא לבדיקת ה-CT נראה ביידן צולע, אם כי הלך ללא קביים או עזרים אחרים.
בהודעת רופאו האישי, קווין אוקונור, נכתב כי "צילומי הרנטגן הראשוניים לא הראו שום סימן ברור לשבר", אולם הצוות הרפואי הורה על בדיקת CT מפורטת יותר. בסריקה שנערכה לאחר מכן נמצאו סדקים זעירים בשתי עצמות קטנות באמצע כף רגלו הימנית, אמר אוקונור.
ביידן, שחגג את יום הולדתו ה-78 ב-20 בנובמבר, יהיה הנשיא המבוגר בתולדות ארה"ב שנכנס לבית הלבן. במהלך הקמפיין פרסם ביידן סיכום של ההיסטוריה הרפואית שלו, שהראה כי סגן הנשיא לשעבר בריא וכשיר לתפקיד הנשיא.
למשפחת ביידן יש שני כלבים, שניהם רועים גרמנים – מייג'ור שאומץ לפני כשנתיים, וצ'אמפ, שאומץ ב-2008, אחרי שביידן נבחר לסגן הנשיא. ביידן ורעייתו ג'יל אמרו שיביאו את שני כלביהם לבית הלבן, והם מתכננים להביא גם חתול.