2 צפייה בגלריה
במפלגה מאיימים לא להצביע עם הממשלה עד להסדרת התביעות הקואליציוניות.  נתניהו וגולדקנופף
במפלגה מאיימים לא להצביע עם הממשלה עד להסדרת התביעות הקואליציוניות.  נתניהו וגולדקנופף
במפלגה מאיימים לא להצביע עם הממשלה עד להסדרת התביעות הקואליציוניות. נתניהו וגולדקנופף
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס הודיע ליו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ ולשר המקשר בין הממשלה לכנסת דודי אמסלם שהחל ממחר (רביעי), חברי הכנסת של הסיעה לא יצביעו עם הקואליציה בכל החוקים שנתמכים על ידי הממשלה - עד למילוי תביעותיה הקואליציוניות.
במפלגה טוענים כי באוצר מתנהגים באופן "משפיל", ואינם מקדמים את התקצוב שהובטח לסיעה במשא ומתן הקואליציוני. שר ירושלים ומסורת ישראל פרוש דרש לקבל מהם החלטה, לאחר שתיאם זאת גם עם נציגי אגודת ישראל בסיעה, שהח"כים יפסיקו להצביע עם הקואליציה עד להסדרת העניין.
השר פרוש אמר: "איך ייתכן שחודש לאחר אישור התקציב ושלושה שבועות מאז שהעברנו מסמך מפורט לפעילות מסורת ישראל, ועדיין משרד האוצר לא אישר העברת כספים לפעילות זו. אין זה אומר, כי אם חוסר הכרה והבנה בחשיבות הפעילות הזו".
2 צפייה בגלריה
אורי מקלב
אורי מקלב
"פקידי האוצר משדרים חוסר אמון והערכה". מקלב
(צילום: עמית שאבי)
סגן השר לפיתוח חרדי אורי מקלב הוסיף כי המצב דומה ביחס לתקציב הרשות לפיתוח כלכלי-חברתי של המגזר החרדי, "ולנוכח ההתנהגות של פקידי האוצר שבהתנהלותם הם משדרים את חוסר אמונם והערכתם את הפעולות של המשרדים האלה", כך נמסר.
בשבוע שעבר דרשו ביהדות התורה וש"ס לקדם חקיקה שתעניק פטור מחובת השירות בצה"ל לתלמידי ישיבות. נתניהו ביקש מהחרדים להסכים לדחייה נוספת של הטיפול בגיוס, עד יעבור זעם, אך הפעם נתקל בהתנגדות נחרצת, כשלראשונה שתי המפלגות היו מאוחדות בדרישתן להתחיל מיד בקידום החוק.
בחודש שעבר הבהיר בחוות דעתו היועץ המשפטי של משרד האוצר, אסי מסינג, כי העברת הקצבאות לאברכים, שעליהן הוסכם במו"מ הקואליציוני עם יהדות התורה ועוצמה יהודית לקראת אישור תקציב המדינה, לא יוכלו להתקיים מהחודש כפי שסוכם. מסינג הבהיר כי המועד המוקדם ביותר שבו ניתן יהיה להעביר את הקצבאות הוא 1 באוקטובר, מאחר שכרגע לא ידוע אם אכן יהיו עודפים שמהם שתכננה הממשלה להעביר את הכספים.
לפי ההסכם בין סמוטריץ' ונתניהו לחרדים, הקצבאות לאברכים בסך כ-250 מיליון שקל, יועברו על בסיס עודפים שיישארו מהכספים הקואליציוניים - בהנחה שלא ייעשה שימוש בכולם. יועמ"ש האוצר מסינג הסביר כי רק לקראת סוף שנת הכספים הנוכחית יהיה ברור אם הכספים - שיועדו למוסדות הפטור בחינוך החרדי - אכן תואמים את הסכום שמתכננת הקואליציה להעביר לאברכים.