יותר מ-7,500 - אבל במגמת ירידה: אתמול (יום ה') אובחנו 7,597 מאומתים חדשים. בסך הכול בוצעו למעלה מ-122 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 6.2% - נתון דומה לזה של יום רביעי ונמוך מיתר ימי השבוע.
1 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בבית חולים רמב"ם בחיפה
מחלקת הקורונה בבית חולים רמב"ם בחיפה
מחלקת הקורונה ברמב"ם
( צילום: דוברות רמב"ם)
בשלושת הימים שקדמו שיעור החיוביים ירד מ-7.8% בתחילת השבוע ל-6.2% אתמול והיום. גם במספר הנדבקים חלה ירידה קלה - מכמעט 8,400 בתחילת השבוע לנתון הנוכחי.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,481 חולי קורונה – 873 מהם במצב קשה. 220 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 3,565 – 21 מהם נפטרו אתמול.

בישראל אין היום ערים שמוגדרות ירוקות. הערים שמוגדרות צהובות הן חריש, רמת השרון, אריאל, חדרה, הרצליה, רהט, קריית שמונה, נס ציונה, יקנעם עילית, קריית אונו, הוד השרון, יהוד וכפר סבא. יתר הערים הן כתומות או אדומות.
שר הבריאות יולי אדלשטיין ציין כי "יותר מ-1.7 מיליון ישראלים קיבלו את המנה הראשונה של החיסון, כ-115 אלף מתוכם רק אתמול. מחר אשמח להיות הישראלי השני שמקבל מנת חיסון שנייה, בדרך לשחרור מהנגיף הארור".
הלילה בחצות נכנסו לתוקף הגבלות הסגר המהודק. הסגר המהודק יימשך לכל הפחות שבועיים, אולם ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס אמרה אתמול שייתכן שהסגר ייארך יותר זמן. במקביל לסגר שנכנס הלילה לתוקפו, אתמול הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על תחילת מבצע החיסונים "חוזרים לחיים", שבמסגרתו עד סוף חודש מרץ כל אזרח מגיל 16 שיבחר להתחסן - יוכל לעשות זאת.
"כחלק מההסכם קבענו שישראל תהווה מדינת מודל, מודל עולמי לחיסון מהיר של מדינה שלמה", אמר נתניהו בהצהרה שמסר אתמול. "בקרוב מאוד, עד סוף מרץ, כל אזרחי ישראל יוכלו להתחסן. נוכל לחבק אחד את השני. בליל הסדר הקרוב, אם לא יהיו הפתעות, נוכל להסב סביב שולחן החג עם סבא וסבתא, וכשנשאל מה נשתנה – התשובה תהיה הכול השתנה".

ההסכם עם פייזר כולל העברת נתונים סטטיסטיים על המתחסנים מקופות החולים, מבלי לפגוע בסודיות הרפואית של האזרחים. ל-ynet נודע כי העסקה נרקמה בעקבות בקשה של ענקית התרופות האמריקנית לקבל את הנתונים הרפואיים של המתחסנים כדי לבחון את השפעות החיסון על אוכלוסיות שונות. ישראל הסכימה להעבירם, אולם מבלי לפגוע בסודיות הרפואית של האזרחים.
הבקשה מטעמה של פייזר הגיעה מאחר שבחברה ידעו שישראל היא מהמדינות הבודדות בעולם שכל ההיסטוריה הרפואית של אזרחיה שמורה במחשבי קופות החולים. גורמים המעורים בנושא אמרו ל-ynet כי הם מעריכים שפייזר הסכימה להקדים את משלוחי החיסונים בתמורה להבטחה ישראלית למסור את הנתונים הסטטיסטיים. על כוונה כזו, כאמור, הצהיר אמש ראש הממשלה נתניהו.