תושב התנחלות נקלע עם אשתו וילדיו למארב, ופלסטינים יידו סלעים לעבר רכבם. הוא ירה באוויר כדי להבריח את המחבלים - אך אתמול (ב') דווקא היה זה הוא שנחקר כחשוד. במשטרה הסבירו כי מדובר בנוהל שגרתי של חקירת ירי על ידי אזרח.
התקרית התרחשה בשעת ערב מוקדמת ביום רביעי שעבר. בני משפחת פרץ חזרו מגדיד תמרים בבקעת הירדן לכיוון ההתנחלות אש קודש שבה הם מתגוררים, מצפון-מזרח לירושלים. בכביש בין ההתנחלות מגדלים לשילה ראו בני המשפחה אבנים גדולות על הכביש. "האטנו את הרכב ותוך כמה שניות שמענו 'בומים' אדירים", משחזרת אם המשפחה רננה.
2 צפייה בגלריה
הרכב שנפגע מהאבנים
הרכב שנפגע מהאבנים
"זו מלכודת מוות". הנזק שנגרם למכונית
(באדיבות משפחת פרץ)
"היינו עם ארבעה מילדינו, הקטנה בת שנה וחצי. הם התחילו לצרוח ואני צעקתי להם 'ידיים על הראש, לשכב על המושב'. היינו בהיסטריה. בעלי אורי עצר את הרכב, כי כל הכביש היה מלא בסלעים. אורי יצא מהרכב וראה כמה דמויות. מטר האבנים לא נפסק והשמשה הקדמית כבר התנפצה לחלוטין".
עוד מספרת האם: "באותם רגעים הרגשנו חסרי אונים. פחד וחרדה גדולים. זו ממש מלכודת מוות שלא ידענו איך נצא ממנה. בלית ברירה אורי יצא מהרכב, שלף את נשקו וירה ירייה אחת לאוויר. הוא ראה כמה דמויות שנמלטו בחסות החשיכה. הזעקנו למקום כוחות צבא ומשטרה. מתוך כוונה להימלט אורי התחיל להזיז את האבנים הענקיות מהדרך, נהגתי ברכב עם הילדים שלנו כשהם עם ידיים על הראש, וכך התקדמנו אט-אט. הגענו הביתה, ואז הגיעה המשטרה, לקחה עדויות וצילמה את הרכב. נאמר לו להגיע אחרי החג לתחנה כדי למלא טופס של מס רכוש".
2 צפייה בגלריה
משפחת פרץ
משפחת פרץ
"ניצלנו בנס". משפחת פרץ
אך בני הזוג לא ציפו למה שקרה כשהגיעו לתחנת המשטרה אתמול (שני). "השוטר שאל את אורי בעלי אם הוא רוצה להתייעץ עם עורך דין לפני שהוא נכנס. היינו בהלם. לא ידענו מה קרה בכלל, איך ממותקפים הפכנו לחשודים?", היא אומרת. אורי פרץ נחקר באזהרה בחשד לעבירה של שימוש בנשק חם שלא כדין וסיכון חיי אדם.
רננה תוהה: "למה בעלי עכשיו נחקר באזהרה ונפתחה נגדו חקירה פלילית? עברנו טראומה וניצלנו בנס. זו תחושה קשה מאוד. הילדים שלי עדיין בטראומה. באותו לילה אמר לי בני בן החמש שהוא לא רוצה לגור פה, ואני הסברתי לו שיש לו משטרה וצבא שמגינים עלינו. עכשיו הוא צריך לראות את אבא שלו עם תיק פלילי. זה הזוי".
לתחנה הגיע עו"ד נתי רום מארגון "חוננו" שסייע לאב, שמדגיש כי ירה למען הגנה עצמית וחשש לחייו. לאחר חקירתו שוחרר אורי ללא תנאים מגבילים. "לא ייתכן שנפגעי עבירה שניצלו מלינץ' מקבלים יחס של פושעים במקום לקבל את כל הסעד והעזרה מהמשטרה. עולם הפוך, זה אבסורד". אומר עו"ד רום.
מהמשטרה נמסר בתגובה: "לצד ביצוע פעולות חקירה שונות לאיתור המעורבים שידו את האבנים, האזרח שביצע את הירי זומן לתחנת המשטרה ובהמשך שוחרר לדרכו. נמשיך לפעול יחד עם כוחות הביטחון למיצוי הדין עם פורעי חוק שיסכנו את שלומם וביטחונם של משתמשי הדרך, ולצד זאת, כבכל מקרה דומה של ירי על ידי אזרח, הרי שמחובת המשטרה לבדוק ולברר גם את נסיבות הירי ותקינותו. ככל שיתברר בסיום החקירה שהירי היה תקין ומוצדק - לא יינקט כל צעד פלילי או אחר נגד האזרח היורה".