2 צפייה בגלריה
דונה דבוייב ואביה אנזור בבית החולים
דונה דבוייב ואביה אנזור בבית החולים
"היא מעולם לא דיברה איתנו על האתגר הזה". דונה ואביה בבית החולים
(צילום: רועי עידן)
אתגר הטיקטוק המסוכן הסתיים באשפוז: דונה דבוייב בת ה-11 הובהלה לבית החולים הציבורי אסותא באשדוד לאחר שאיבדה את הכרתה בשעה שביצעה את "אתגר העילפון" בבית הספר. מדובר באתגר מפוקפק שבמסגרתו ילדים ובני נוער מנסים לעצור את נשימתם לכמה שיותר זמן, מתעדים את מעשיהם ומעלים סרטון לטיקטוק.
דונה היא אחת מקורבנות ה"משחק", שבעקבותיו סבלה מהקאות, חולשה ועילפון. "חשבתי שזה מגניב, משהו שצריך לנסות, הרבה חברות וחברים מסביבי ניסו", היא סיפרה. "תוך זמן קצר התעלפתי ונפלתי על הראש. כולם נבהלו. הזמינו אמבולנס והביאו אותי לבית חולים. מאוד פחדתי. אני לחלוטין מצטערת ומתחרטת שעשיתי את זה". אביה אנזור אמר: "ההרגשה קשה מאוד, דונה מעולם לא דיברה איתנו על האתגר הזה. היא הייתה לבנה כולה".
2 צפייה בגלריה
דונה דבוייב בבית החולים
דונה דבוייב בבית החולים
דונה דבוייב בבית החולים. הרופאים מזהירים: "אנחנו לא עומדים בקצב של הטיקטוק"
(צילום: רועי עידן)
רופאים מזהירים מפני המשחק ומבקשים מהורים לגלות ערנות. ד"ר הגר גור, מנהלת מלר"ד הילדים בבית החולים, סיפרה: "הילדה הגיעה לאחר התעלפות מאוד חלשה, ובהמשך קיבלה נוזלים והתאוששה. אנחנו כרופאים וכהורים רואים הרבה דברים לא טובים, תרגילים ופעלולים שקורים סביב אתגרי טיקטוק שונים, ויכולים לגרום לפגיעות קשות. טיפלנו בילדים שקפצו מכל מיני מקומות ובכאלה ששאפו חומרים מסוכנים. כל פעם יש המצאה חדשה ואנחנו לא עומדים בקצב של הטיקטוק".
רחלי יעקבי אפרת, עובדת סוציאלית במיון ילדים, אמרה: "מדובר באתגר שיש בו מבחן אומץ, אבל גם סוג של ניסיון להשיג 'סאטלה'".