2 צפייה בגלריה
צוותי רפואה במחלקת קורונה בברזילי
צוותי רפואה במחלקת קורונה בברזילי
מספר החולים במצב קשה לא השתנה, אך משרד הבריאות נערך לפתיחת מחלקות נוספות
(צילום: גדי קבלו )
מספר המאומתים ממשיך לעלות, אך מספר החולים במצב קשה נותר כמעט ללא שינוי. כך עולה מנתוני משרד הבריאות הבוקר (שלישי), לפיהם 7,330 בני אדם אובחנו אתמול עם הנגיף.
גם מקדם ההדבקה זינק ביומיים האחרונים ועומד כעת על 1.51 ובבתי החולים עשויים להיערך לפתיחה של מחלקות קורונה נוספות. 103 בני אדם מאושפזים במצב קשה עם קורונה או בשל סיבוכים של הנגיף - כמעט ללא שינוי לעומת התקופה האחרונה.
בתוך כך, לאחר ישיבת הצוות לטיפול במגיפות (צט"מ) שבה דנו בנושא, הנחה היום משרד הבריאות את קופות החולים להיערך למתן החיסון השלישי לבני 5 עד 11, שכעת יכולים להתחסן בשני חיסונים בלבד.
בדומה לשתי מנות החיסון הראשונות, גם המנה השלישית תהיה מותאמת לילדים ובכמות מופחתת, ובנוסף גם ילדים מקבוצת הגיל הזו שהחלימו יוכלו להתחסן במנת חיסון שלישית, כל זמן שחלפו לפחות שלושה חודשים ממועד החלמתם. יש לציין כי על פי נתוני המשרד, פחות מרבע מהילדים בחרו להתחסן בחיסון הראשון והשני.
2 צפייה בגלריה
ילד מתחסן בקופת חולים מאוחדת בנתניה
ילד מתחסן בקופת חולים מאוחדת בנתניה
רוב ההורים לא חיסנו את ילדיהם נגד קורונה. מתחסן צעיר בנתניה
(צילום: gettyimages)
בתוך כך, מניתוח שביצע מכון המחקר של קופת החולים לאומית בראשותו של ד"ר אריאל ישראל, עולה כי ישנה עליה חדה בשיעור ההדבקות החוזרות בקורונה מאז הופעת גל האומיקרון.
על פי הנתונים, מתוך כמאה אלף חולים שנדבקו מאז דצמבר 2021 בלאומית, עת הופיע זן האומיקרון בישראל, 11% מהם נדבקו כבר בעבר – כלומר, היתה להם תשובה חיובית בעבר, יותר מ-90 יום לפני ההדבקה הנוכחית. לשם השוואה, ראוי לציין שרק 1.2% מבין החולים שנדבקו לפני דצמבר 2021, היו עם הדבקות חוזרות. מבין 10,649 החולים שסבלו מהדבקה חוזרת מאז דצמבר 2021, הרוב (55%) היו ללא חיסון כלל, 30% עשו חיסון אחד, ו-11% שני חיסונים. רק 4% היו מחוסנים שלוש פעמים או יותר.