מוטי גבאי עובד כנהג אוטובוס באזור ירושלים כבר 23 שנה, והבוקר (יום ד') הגיע כהרגלו לתחנה בצומת רמות בקו 67 בירושלים כאשר לפתע אירע שם פיצוץ עז, אחד משני פיצוצים בפיגוע הכפול בבירה שבו נרצח אדם אחד ונפצעו עוד 22 בני אדם, בהם אחד שמצבו אנוש ושניים שמצבם קשה. בזירה שבה נפגע האוטובוס של מוטי מהדף ומרסיסים של המטען, שהונח בתחנה, נפגעו שלושה בני אדם באורח קל, ומוטי סיפר בריאיון למשדר המיוחד באולפן ynet כי היה שם "הלם" באותם רגעים ראשוניים, וכי צעקות נשמעו בתוך האוטובוס שלו.
"קודם כל פתחתי דלתות, אנשים יורדים. פאניקה. רגילים לזה כבר", סיפר. מוטי הוסיף כי וידא שאיש לא נותר באוטובוס, שלדבריו כמה מהשמשות שלו התנפצו. הוא נשאל אם הבין ישר שמדובר בפיגוע והשיב: "אחרי שנייה-שתיים, כן". לדבריו אינו מופתע מחזרה למתכונת של פיגועים באמצעות מטענים, כפי שהיה בימי האינתיפאדה השנייה, שגם בה עבד כנהג אוטובוס: "במדינה שאנחנו חיים כן האמנתי (שנחזור לתקופה הזו). אין שותף לפתור את הבעיה".
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע בשכונת רמות
זירת האירוע בשכונת רמות
זירת הפיגוע בשכונת רמות
(צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע בשכונת רמות
זירת האירוע בשכונת רמות
(צילום: רויטרס)
-תחזור מחר לאותו מסלול? "נראה, נראה איך ישקעו לי הדברים, איך יעבור... כן, מקווה שכן".
למשדר המיוחד של אולפן ynet התראיין גם אור פיכלבסקי, אביה של צעירה שנפצעה באורח קל בפיגוע. הוא סיפר כי היא מטופלת כעת בבית החולים, וכי היא סובלת מכאבים בכתף. לדבריו הייתה בזמן הפיגוע בדרך לשירות לאומי וסיפר כי היא התקשרה אליו ואמרה לו שהיה פיגוע וכי ראתה "עשן גדול, דברים עפו באוויר". לדבריו, "ראו אנשים על הרצפה והיא התחילה לברוח כי הבינה שמשהו מסוכן, אז היא הלכה. הוא ציין כי פונתה באמבולנס לבית החולים "אפילו שהיא חשבה שלא צריך".

עם ynet שוחחה גם יעל, נערה בת 17 שפונתה לבית החולים מזירת הפיגוע בצומת רמות אחרי שהוגדרה כנפגעת חרדה. "ירדתי מהאוטובוס, התחלתי להתקדם לכיוון התחנה שהייתי צריכה ואז שמעתי מאחורי הגב בום ענקי, מלא עשן, ההדף. רצנו ופחדנו שזה מחבל עם רובה, התחלנו לרוץ", שחזרה.
-הגעת לכאן ואת מוגדרת כנפגעת חרדה, איך התחושות עכשיו? "עדיין מפחיד, מנסים קצת להירגע, עדיין לא מעכלת מה שקרה וברוך השם הכול בסדר".
דודי פרל, חובש שמתנדב בזק"א ועמד סמוך לתחנה בצומת רמות בזמן הפיצוץ, סיפר כי המתין לאוטובוס בדרך לעבודה וכיוון שהתחנה הייתה מלאה באנשים עמד בקצה שלה. הוא שחזר כיצד אחרי "הפיצוץ האדיר" בחן את עצמו והבין שלא נפגע – ורץ לעזור לנפגעים. לדבריו רוב האנשים שברחו מהאוטובוס בקו 67 שניזוק לא נפצעו, וזה היה "מוזר" בהתחלה. בשלב מסוים טיפל בילד שדימם באוזנו וציין כי מדובר בנס של ממש שלא היו נפגעים קשים יותר. לדברי פרל, ייתכן שיש לכך קשר לכך שהפיצוץ אירע מאחורי גדר הסמוכה לתחנה, ולא בתחנה עצמה.
בפיגוע הכפול הבוקר נרצח כאמור נער אחד בפיצוץ מטען חבלה בתחנת אוטובוס סמוך לרחוב שערי ירושלים שבכניסה לעיר. כחצי שעה לאחר מכן, בשעה 07:35, אירע הפיצוץ השני בתחנת האוטובוס בצומת רמות. לפחות 22 פצועים משתי הזירות פונו לבתי החולים בירושלים, בהם גבר כבן 50 במצב אנוש, שניים באורח קשה - אחד מהם הוא חברו של הנער שנרצח - והשאר במצב קל עד בינוני. לפי החשד, המטענים שהתפוצצו היו מטעני רסס עם מנגנון דומה, שהופעלו מרחוק.
בעקבות הפיגוע פתחה משטרת מחוז ירושלים בסריקות נרחבות בתחנות אוטובוס, טרמפיאדות ובכל מקום עם ריכוזי קהל גדולים. מאות שוטרים ולוחמי מג"ב פועלים יחד עם כוחות הביטחון מהקרקע ומהאוויר לסריקות נרחבות ברחבי העיר ובסביבתה. בסריקות משתתפים גם כלבי גישוש, שוטרי סיור וגם פרשים של המשטרה, כשבמקביל מנסים כוחות הביטחון להתחקות אחר מניחי המטענים. בין היתר, בודקים במשטרה ובשב"כ את מצלמות האבטחה מזירות שני הפיגועים, וישנם מאמצים מודיעיניים להגיע לזהות המפגעים. אביו של אחד הפצועים מהפיצוץ בכניסה לעיר סיפר שבנו ראה אדם שצילם את התחנה דקות לפני הפיצוץ. הפיגוע התרחש דווקא על רקע מה שהיה נראה כמו דעיכה בגל הטרור, ובקרוב יחליטו במשטרה מהי רמת הכוננות החדשה.