במשך מספר ימים משפחתה של לירז אסולין ז"ל עוד החזיקה בשביב של תקווה. לירז השתתפה במסיבת הטבע סמוך לקיבוץ רעים והוגדרה בהתחלה כנעדרת, לאחר מכן חטופה, אך לבסוף הגיעה הבשורה המרה לבית המשפחה – נמצאה הגופה של לירז. "עברנו שלושה סטטוסים, עכשיו אנחנו רוצים לספר את הסיפור שלה. מגיע לה שידעו כמה היא הייתה מיוחדת וטובה", סיפרה אחותה ליז.
ביום שישי, ערב שמחת תורה, משפחת אסולין התכנסה לארוחת חג. "לירז תמיד עזרה להכין את הארוחה, אבל באותו היום היא הגיעה כמו נסיכה – הכל היה ערוך, הכל היה מוכן", שחזר יוסי אחיה. אחרי הארוחה המשפחתית יצאה לירז למסיבת הטבע.
1 צפייה בגלריה
לירז אסולין ז"ל
לירז אסולין ז"ל
לירז אסולין ז"ל
(באדיבות המשפחה)
"בסביבות 6:30, כשהתחילו האזעקות, שאלנו מה שלומה. ב-6:53 היא שלחה הודעה בקבוצת וואטסאפ, מעין הודעת פרידה, היא כתבה 'משפחה שלי, אני אוהבת אתכם, יורים עליי'. אחר כך שלחה לאחות הקטנה אור עוד הודעה – 'יורים עליי צרורות'. זו הייתה הפעם האחרונה ששמענו ממנה. אור התקשרה אליה ושמעה דיבורים בערבית, ואז התחלנו להבין את גודל האירוע".
במשך ארבעה ימים המשפחה הייתה בחוסר ודאות מוחלט. "נסענו לסורוקה ולברזילי וניסינו למצוא אותה. עברנו עם תמונות, והיא לא נמצאה בשום רשימה", סיפר האח יוסי. בשלב מסוים הופץ סרטון מעזה שבו נראים מחבלים מחזיקים תעודה מזהה של לירז, והתקבלה אינדיקציה שהיא ככל הנראה חטופה בידי חמאס.
"הגיעה קצינה מהצבא שסיפרה לנו שבאופן רשמי לירז מוכרת כחטופה והיא נמצאת בעזה. היא הפכה להיות מלווה קבועה, התקשרה להורים והגיעה כל יום", הוסיף האח. "זה נתן לנו תקווה חדשה. התחלנו להיות מעורבים במטה של החטופים, פתחנו קמפיין וסוג של חמ"ל. הייתי בפגישות עם הצלב האדום, נפגשתי עם שגרירים".
בשבוע שעבר התקבלה ההודעה שלירז נרצחה על ידי המחבלים, וגופתה זוהתה. "היו לה המון שאיפות, מוטיבציה להצליח, לפתח את הקריירה. השנה הכול היה אמור להיפתח לה, וזה פשוט נקטע", סיפרו האחים על לירז, שהייתה רואת חשבון וגזברית ב"נטו" וחברת דירקטוריון בתאגיד המים של רמלה.
לצד המסירות לעבודה, לירז הייתה מחוברת מאוד למשפחה. "היא אהבה את האחיינים וליוותה אותם, הייתה המורה שלהם למתמטיקה. היא לב עם רגליים, כל מי שהכיר אותה יכול לספר איפה היא ישבה אצלו בלב. אנשים הרגישו שחלק מהלב שלהם הלך איתה".
"אפשר להמשיך לדבר עליה, זה תמיד יישמע כמו קלישאות. אבל מהניסיון שלי, קלישאה זו אמת שחוזרת הרבה פעמים", סיכם האח יוסי. "מגיע לה שישמעו את הסיפור שלה".