בלוגר הטיולים מלבנון, שנוגע בגדר הגבול הישנה עם ישראל ואף חוצה את "הקו הכחול" (קו הגבול הנוכחי בין לבנון וישראל), סוחף אחריו מאות אלפי צפיות ועשרות אלפי לייקים. עבדאללה סעאדה מחזיק עמוד טיקטוק עם 1.1 מיליון עוקבים. הוא מציג בפניהם נקודות חמד נסתרות בטבע הלבנוני וממליץ עבורם היכן לנפוש וכיצד להגיע אליהן.
באחרונה העלה סעאדה כמה סרטונים מאזור דרום לבנון, שבהם הוא נראה לכאורה נכנס לאזורים ממוקשים ומתקרב לגדר הגבול עם ישראל. הבלוגר לא נכנס באופן מעשי לשטחים שבהם יש מוקשים, אלא הסתפק בצילום מרוחק של שלטי האזהרה.
3 צפייה בגלריה
הבלוגר הלבנוני שעשושה פרובוקציות בגבול עם ישראל
הבלוגר הלבנוני שעשושה פרובוקציות בגבול עם ישראל
הבלוגר הלבנוני שעשושה פרובוקציות בגבול עם ישראל
באחד הסרטונים שזכה לצפיית שיא נראה סעאדה מכניס את זרועו בתוך גדר ואומר: "היד שלי עכשיו בפלסטין". עם זאת, מבחינה מעשית עמד הבלוגר הלבנוני מול הגדר הישנה שנמצאת הרחק מקו הגבול שנקבע עם נסיגת כוחות צה"ל מארץ הארזים בשנת 2000. הוא גם טען שהגדר מחושמלת, אולם היא אינה כזאת.
בסרטון אחר תיעד את עצמו הבלוגר נכנס לנהר אל-וזאני (שחלקו הישראלי נקרא חצבאני וכן שניר) ליד הכפר רג'ר, נעמד במרכזו ומסביר "כאן בדיוק עובר 'הקו הכחול'". לדברי סעאדה, "הגבול בעצם עובר באמצע הנהר ואסור לאנשים לחצות אותו". מיד לאחר מכן נראה הבלוגר חוצה לכאורה את הנהר ובסרטון נכתב "אני חוצה את הנהר". בקטע זה אכן עובר "הקו הכחול", אולם גדר הגבול רחוקה מהאזור.
3 צפייה בגלריה
הבלוגר הלבנוני שעשושה פרובוקציות בגבול עם ישראל
הבלוגר הלבנוני שעשושה פרובוקציות בגבול עם ישראל
עבדאללה סעאדה בגבול עם ישראל
בהמשך הסרטון נראה סעאדה עולה לגדה בצד השני, נעמד עם דגל לבנון ואומר: "אני עומד כעת על אדמת פלסטין הכבושה", חרף העובדה שהשטח הישראלי נמצא דרומית לזירה שבה הוא הצטלם.
המטרה של הבלוגר ברורה: לגרוף כמה שיותר צפיות, תגובות ושיתופים בזכות תוכן פרובוקטיבי של התקרבות מתריסה לגבול עם ישראל. סעאדה גם תיעד את עצמו מתקרב לקיבוץ משגב עם ולמטולה מהצד הלבנוני של הגבול ומצלם את תנועת התושבים וכלי רכב שחלפו במקום.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הנהר נמצא מעבר לגדר הגבול עם ישראל והקו הכחול עובר בתוכו. חצייתו היא פרובוקציה אשר לא מהווה איום או פגיעה בביטחון התושבים באזור. לוחמי צה"ל ותצפיות הגזרה שולטים באירועים המתרחשים במרחב הגדר וערוכים לכל תרחיש".