הבולשת הפדרלית בארה"ב, ה-FBI, פרסמה הערב (יום ה') אזהרה מסתורית-מעט לקהילה היהודית בניו ג'רזי. בהודעה שפרסמה הבולשת בטוויטר נכתב כי הגיע לידיה "מידע אמין על איום רחב" לבתי כנסת באזור, אך היא לא פירטה מעבר לכך על אופיו של אותו איום.
1 צפייה בגלריה
סמל ה-FBI. "להיות דרוכים"
סמל ה-FBI. "להיות דרוכים"
סמל ה-FBI. "להיות דרוכים"
(צילום: AFP)
"אנחנו מבקשים בזמן זה שתנקטו בכל אמצעי הבטיחות על מנת להגן על הקהילה ועל המתקנים שלכם. נשתף מידע נוסף בהקדם האפשרי. הישארו דרוכים. במקרה חירום התקשרו למשטרה", מסרה הבולשת הפדרלית בציוץ. "אנו נוקטים צעדים אטקיביים לצד האזהרה הזו, בזמן שהחקירה נמשכת".
ברשת ABC דיווחו כי גורמים במערכת אכיפת החוק שללו בפניה שהאיום שצוין באזהרת ה-FBI קשור בצורה כלשהי לחשש ממטען נפץ. הגורמים הוסיפו כי המידע על האיום התקבל רק לאחרונה, וכי הרשויות החליטו כי הדבר הטוב ביותר לביטחון הציבור הוא לפרסם את דבר האיום כבר עתה.
הודעת ה-FBI עוררה בהלה בניו ג'רזי, ובג'רזי סיטי הודיע ראש העיר סטיבן פולופ כי שוטרים יוצבו סמוך לשבעת בתי הכנסת שלה, וכי בנוסף ייערכו סיורים רגליים באזורים שבהם מתגוררת הקהילה היהודית. ב-2019 שני חמושים אנטישמים רצחו שוטר ושלושה בני אדם במרכול כשר בג'רזי סיטי. הסיורים ליד מרכזים יהודיים תוגברו גם בהובוקן, ששוכנת סמוך לג'רזי סיטי על גדת נהר ההדסון ולא הרחק מהעיר ניו יורק.
מארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה נמסר כי הוא "עוקב אחר המצב" שם, ושומר על קשר עם גורמי אכיפת החוק. בארגון ציינו כי התקריות האנטישמיות בארה"ב נמצאות במגמת עלייה, כשלפי נתוני הליגה נגד השמצה בשנה שעברה דווחו שם 2,717 תקריות אנטישמיות.
כלל לא ברור אם יש לכך קשר, אבל מוקדם יותר היום הודיע ארגון בשם "המכון היהודי לביטחון לאומי באמריקה" כי אדם שהתחזה לאחד מעובדיו עמד מאחורי "מזימה מתוחכמת" לפרוץ לשרתים שלו. המכון מסר כי מומחי סייבר שאליהם פנה העריכו בפניו כי מאחורי המזימה הזו עמדו גורמים הקשורים למשמרות המהפכה של איראן. המכון הדגיש כי מתקפת הסייבר הזו סוכלה.