צה"ל הודיע אמש (שני) כי התביעה הצבאית הגישה כתב אישום חמור נגד לוחם בדרגת סמל ראשון מחטיבת גולני, ומתכוונת להגיש כתבי אישום נגד עוד שלושה לוחמים בגין התעללות בפלסטיני. על פי האישום, הלוחם שנאשם ושלושת הלוחמים האחרים תקפו את הפלסטיני, לרבות בנשק, ואיימו עליו, גם באמצעות נשק. הם הותירו אותו במקום נטוש, כשהוא סובל מכאבים - והסתירו את האירוע ממפקדיהם.
1 צפייה בגלריה
פעילות כוחות צה"ל ביו"ש לתפיסת המחבלים מעפרה ומהברקן
פעילות כוחות צה"ל ביו"ש לתפיסת המחבלים מעפרה ומהברקן
ארכיון
(צילום: דובר צה"ל)
בהודעת צה"ל נמסר כי כתב האישום מייחס ללוחם המואשם עבירות של תקיפה, התעללות בנסיבות מחמירות ואיומים. מלבד זאת, מיוחסות לו גם עבירות של שימוש לרעה בכוח המשרה, חריגה מסמכות עד לכדי סיכון חיים או בריאות, כמה עבירות של שיבוש מהלכי משפט, והתנהגות שאינה הולמת.
הלוחמים בפרשה הם חיילים בגדוד 51 של גולני. בזמן כניסת מתפללים לכפר כיפל חארת', הפלסטיני, שהיה מוכר כפעיל מתגרה, ביצע בפניהם אצבע משולשת וצילם אותם לחשבון הטיקטוק שלו. מפקד הכוח החליט לעכב את הפלסטיני, העלה אותו לג'יפ ולקח אותו לוואדי קנה, שם ערכו לו הלוחמים שיחת אזהרה אגרסיבית והותירו אותו שם. כששבו לפלוגה הם לא דיווחו על האירוע, ומפקדיהם עודכנו על כך לאחר כמה ימים ממקורות שונים, אחרי שהפלסטיני טען שהוכה.
"במהלך הנסיעה ולאחריה, הופעלה כלפי נפגע העבירה אלימות, לרבות אלימות באמצעות נשק, והושמעו כלפיו איומים, לרבות איומים בנשק. לבסוף, השאירו החיילים את נפגע העבירה במקום אליו נלקח, בעודו סובל מכאבים ומפגיעות שונות בגופו", תיארו בצה"ל את האישום. "לאחר האירוע, הסתירו הנאשם ויתר החיילים את פרטי המקרה ממפקדיהם, בניסיון למנוע פתיחתה של חקירת מצ"ח, ותיאמו את גרסאותיהם במטרה לשבש את החקירה".
התביעה הצבאית, כאמור, הודיעה כי בכוונתה להגיש כתבי אישום נגד שלושת החיילים הנוספים. בהתאם לבקשת באי כוחם, ייערך להם שימוע בפני גורמי הפרקליטות הצבאית טרם יוחלט על נוסח כתבי האישום. בית הדין הצבאי האריך את מעצרם של שניים מהחיילים, ואילו השלישי, בהתאם לבקשת התביעה, ימשיך לשהות בתנאי מעצר פתוח ביחידתו.
פורסם לראשונה: 21:58, 08.05.23