ישראל עומדת להחליף שר חוץ בעיצומה של המלחמה, והשר המוחלף חושב שזו טעות. בריאיון ל-ynet live אמר השר אלי כהן, שעתיד להתחלף עם ישראל כץ במסגרת הרוטציה שנקבעה עם הקמת הממשלה, כי "אני אכבד את ההסכם - אבל אני חושב שבזמן מלחמה זה פחות נכון".

לדברי כהן, הוא לא שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא. "הגעתי ממקום שמכבדים הסכמים, ולכן אם זו תהיה הבקשה של ראש הממשלה - אני כמובן אכבד אותה". נתניהו נשאל על כך בכמה הזדמנויות במסיבות העיתונאים שערך, והשיב פעם אחת ש"לא חשב על זה". כעבור חודש השיב: "אני לא מתכוון להיכנס לדברים האלה. אין שינוי בתוכניות. אני לא מכיר שדבר השתנה".
ההחלפה במשרד החוץ אמורה להתבצע בין 27 בדצמבר ל-1 בינואר, בכפוף לאישור הממשלה והודעה על כך במליאת הכנסת.
כהן התייחס גם לכך שנראה שהשלב הנוכחי במלחמה, "השלב העצים", מתקרב לסיומו. "המלחמה בעצימות הנוכחית צפויה להמשיך בשבועות הקרובים", אמר. כשנשאל על הדד-ליין אמריקני לחודש ינואר, סירב להתייחס ל"תאריך זה או אחר". לדברי כהן, "צריך להודות לארה"ב על שיתוף הפעולה. זה לא מובן מאליו שאנחנו באמצע החודש השלישי ללחימה, ולישראל יש תמיכה בינלאומית בחיסול חמאס. אני לא מכיר קו אדום, ושמעתי את מזכיר המדינה בלינקן - כולם רואים איתנו עין בעין. גם המעצמה הגדולה בעולם נלחמה מול ארגוני טרור ולקח לא מעט זמן. הפעילות של צה"ל מתבררת כפעילות מדויקת ואיכותית".
הכותרת
איך חמאס מימן את מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר?
25:12
1 צפייה בגלריה
אלי כהן , ישראל כץ
אלי כהן , ישראל כץ
השר כהן והשר כץ. נתניהו עוד לא מעורב
(צילום: קובי קואנקס)
שר החוץ התייחס גם למגעים לעסקה לשחרור חטופים, ואמר כי "אנחנו מחויבים לכולם. להתייחס בדיוק לפרטי המו"מ זה לא נכון. דדי ברנע קיבל את גבולות המסגרת מהקבינט. לומר מה נשלם ומה לא נשלם, מתי תהיה עסקה ומה פרטיה - זו תהיה טעות להתייחס לכך. אני פשוט מבטיח שאנחנו נהפוך כל אבן".
אתה מסתובב בעולם. מה אומרים למנהיגים על "היום שאחרי"? "מה שאנחנו אומרים להם ביום שאחרי זה ברור החמאס לא יהיה שם והחמאס לא ישלוט בעזה נקודה. הכוונה שלנו שצריך להיות גורם בינלאומי - אמריקני, אירופי, מדינות ערב המתונות - שיהיו בתקופת הביניים לבוא ולתת סיוע. יש מדינות שמביעות עניין לתת סיוע כלכלי. בנושא הפליטים - לא ראיתי מדינות שכל כך רוצות לבוא ולקלוט פליטים מעזה".