3 צפייה בגלריה
בני גנץ ונפתלי בנט
בני גנץ ונפתלי בנט
בני גנץ ונפתלי בנט
שר הביטחון בני גנץ פנה היום (רביעי) לראש הממשלה נפתלי בנט וביקש ממנו לחשוף את הפרוטוקולים מישיבות קבינט הקורונה שנותרו חסויות באמצעות שינוי תקנון הממשלה.
במכתב שהעביר לבנט כתב גנץ כי "לאורך חודש המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, נשחק אמון הציבור בהחלטות הממשלה. באותה תקופה נחשפו לציבור פרסומים חלקיים מתוך הדיונים המתבססים על הדלפות מגמתיות".
"הדלפות אלו הציגו את הדיונים הנוקבים והוויכוחים הקשים אותם ניהלו חברי הממשלה ה-35 לצורך גיבוש עמדת הממשלה בבואם לקבל החלטות קשות וכבדות משקל באופן חלקי ומגמתי", הוסיף גנץ. לדבריו, מרגע שבחרו חברי הממשלה לפרסם מקטעים אלו "כלשונם", יש לאפשר לציבור להיחשף לדיון במלואו.


3 צפייה בגלריה
קבינט הקורונה
קבינט הקורונה
קבינט הקורונה
(צילום: קובי גדעון , לע"מ)
3 צפייה בגלריה
 בני גנץ בנימין נתניהו
 בני גנץ בנימין נתניהו
"פניתי לנתניהו בנושא אולם הוא סירב". גנץ ונתניהו
(צילום : מוטי קימחי , AFP)
עוד ציין גנץ כי פנה כבר בפברואר לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בבקשה דומה, אולם זה לדבריו "סירב לאפשר את פרסומם של תמלילי דיוני הממשלה ודיוני ועדת השרים להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה לציבור".
גנץ חתם את המכתב באומרו כי "הממשלה ה-36 אותה הקמנו ממש לאחרונה, הוקמה בין היתר על מנת לשפר את אמון הציבור בעבודת הממשלה ונבחריה. על כן אני סבור שהחלטה מעין זו תהא חשובה משמעותית ותסייע לנו להשיב את אמון הציבור לנבחריה, ויפה שעה אחת קודם".