תאילנדית בת 65 נידונה ל-43 שנות מאסר אחרי שהורשעה בהעלבת משפחת המלוכה. מדובר בעונש החמור ביותר שניתן עד כה בתאילנד למי שמורשע בהעלבת המלך ובני משפחתו.
עורכת דינה של האישה שהורשעה, אנצ'אן פרילרט, אמרה שהיא הועמדה לדין על פרסום פוסטים ברשתות החברתיות שמתחו ביקורת על משפחת המלוכה. עונש המאסר שלה מגיע בתקופה של מחאה נדירה בהיקפה, שבה המוני צעירים מפגינים נגד משפחת המלוכה והשלטון הצבאי ומסתכנים בהעמדה לדין.

2 צפייה בגלריה
תאילנד אישה נידונה ל 43 שנות מאסר על העלבת בית המלוכה
תאילנד אישה נידונה ל 43 שנות מאסר על העלבת בית המלוכה
אנצ'אן, שנידונה ל-43 שנות מאסר
(צילום: EPA)
אנצ'אן פרילרט הודתה ב-29 סעיפים שיוחסו לה. היא הודתה ששיתפה ופרסמה סרטונים ביוטיוב ובפייסבוק ב-2014 וב-2015. עורכת דינה הסבירה שמכיוון שאנצ'אן הודתה בסעיפי האישום העונש שלה הופחת מ-87 ל-43 שנות מאסר. עורכת הדין ציינה שאנצ'אן בת ה-65 יכולה להגיש ערעור לבית המשפט העליון. ארגון אמנסטי גינה את עונש המאסר החריג.
המשטרה פשטה על ביתה של אנצ'אן בינואר 2015, כמה חודשים אחרי ההפיכה הצבאית שהפילה את הממשלה. המשפט שלה החל בבית משפט צבאי, אך הועבר לבית משפט אזרחי אחרי הבחירות ב-2019. באותן בחירות ניצח ראש הממשלה, פריות צ'אן-אוצ'ה, שעמד בראש החונטה הצבאית בזמן ההפיכה.
2 צפייה בגלריה
מלך תאילנד ראמה העשירי
מלך תאילנד ראמה העשירי
מלך תאילנד ראמה העשירי
(צילום: רויטרס)
לפחות 169 תאילנדים הועמדו לדין על העלבת בית המלוכה מאז ההפיכה הצבאית ב-2014. הרשויות הפסיקו זמנית את ההעמדה לדין על סעיף זה, אך המשטרה חידשה את המעצרים לאחרונה - אחרי שראשי המחאה החלו לגנות בגלוי את בית המלוכה. מחודש נובמבר יותר מ-40 פעילים צעירים הואשמו בהעלבת בית המלוכה.
אתמול נגזרו יותר מארבע שנות מאסר על גבר שנעצר ב-2014. הוא נכלא מכיוון שפרסם ברשת מאמרים ושירים שלפי בית המשפט כללו "שקרים" על בית המלוכה התאילנדי.