בית משפט השלום בתל אביב קבע היום (שני) כי הרב יוסף מזרחי יפצה את ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט בעשרות אלפי שקלים ויפרסם התנצלות על דבריו. זאת לאחר שבנט תבע את מזרחי על לשון הרע, בשל דברים קשים שכתב על רה"מ לשעבר, בהם הטענה שלפיה אימו אינה יהודייה. זה ניצחון נוסף של בנט בתביעת דיבה שהגיש, כמה חודשים לאחר שנקבע שיקבל פיצויים מהרב רונן שאולוב.
בתביעת בנט הוא תיאר כיצד ספג במהלך כהונתו מתקפה חסרת תקדים כלשונו בלשון משתלחת, לעיתים לשון ביבים, שנועדה לפגוע בו ולהשפילו. הוא תיאר כיצד בכמה מקרי קיצון החליט להגיש תביעות דיבה, כפי שקרה גם עם הרב רונן שאולוב.
2 צפייה בגלריה
בנט ואמו בבית המשפט
בנט ואמו בבית המשפט
בנט ואימו מירנה בבית המשפט, הבוקר
(צילום: מוטי קמחי)
"שקרים אינם ביקורת, וחופש הביטוי אינו החופש לבזות", כתב עורך הדין עודד גזית, פרקליטו של בנט. "אמירות שקריות אינן חלק מהשיח הציבורי והלגיטימי. הנתבע היה שותף אקטיבי בהפצת שקרים, ועמד בראשון ארגון ששמו Divine Information, שמחזיק ב-43 אלף עוקבים בפייסבוק וברשתות החברתיות", כתב עו"ד גזית.
בכתב התביעה נכתב בנוסף כי לנתבע ישנם גם ערוצי יוטיוב שבהם הוא מעלה דרשות שלו לעוד עשרות אלפי עוקבים. אמנם מזרחי מתגורר בארצות הברית, אבל נטען שהוא מפיץ סרטונים בעברית ומבקר בארץ, כאן הוא מעביר דרשות. בין היתר כתב מזרחי כי "אדם יהודי לא היה מעביר כסף לרוצחי בניו", וסיפר שראה ריאיון עם אמו של בנט, שבו סיפרה שאינה יהודייה.
מזרחי טען בכתב ההגנה שלא התכוון לפגוע באיש באופן אישי, ובין היתר טען כי מדובר בתביעת השתקה, שהוגשה בחוסר תום לב ובאיחור ניכר.
היום כאמור הסכימו הצדדים להצעת השופט לנוסח התנצלות ופיצוי כספי. בית המשפט הכריע כי הרב מזרחי יתנצל בפני בנט ואימו, והוא הצהיר כי "הדברים שפרסמתי הם שקריים". גובה הפיצוי, שנע בין 40 ל-80 אלף שקלים, ייקבע על ידי השופט בימים הקרובים.
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט באולם הדיונים בבית המשפט שוקן בתל אביב
נפתלי בנט באולם הדיונים בבית המשפט שוקן בתל אביב
"קיבלתי מידע שהתברר כלא נכון". בנט ועורך דינו עודד גזית, היום
(צילום: מוטי קמחי)
"במהלך שנת 2022 פרסמתי כנגד ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, וכנגד אימו מירנה, מידע שאותו קיבלתי מאחר, שהתברר כלא נכון, כאילו יהדותו של מר בנט ושל אימו מוטלת בספק", לשון ההתנצלות של מזרחי. "לאחר בדיקה אני מבקש להדגיש כי דברים אלו שקריים. הם נאמרו על ידי והגיעו לתפוצה. אני מצטער שאמרתי את הדברים הללו, ומתנצל מעומק ליבי בפני משפחת בנט על עוגמת הנפש שנגרמה להם בעקבות פרסום זה".
עו"ד יוסף ויצמן, שמייצג את מזרחי, אמר: "נפתלי בנט תבע את הלקוח שלי במיליון שקלים על שאמר שאימו איננה יהודייה בהסתמך על מרשם בארה"ב. הרב מזרחי התנצל כבר בהתחלה שהסתמך על מרשם שהתברר כשגוי, לכן כל התביעה של מיליון השקלים תסתיים בעשרות אלפי שקלים בלבד".
בדיון בתביעת דיבה נוספת שהגיש בנט, שבה תבע אדם בשם יגאל מלכה, הציע בית המשפט לעורך דינו של בנט לשקול האם אין מקום לצמצם בתביעה את התבטאויותיו של מלכה כלפי ראש הממשלה לשעבר.