הניצחון של אלמה: באירוע מרגש שנערך הבוקר (רביעי) בבית החולים סורוקה בבאר שבע, שוחררה מאשפוז ממושך תושבת קיבוץ נחל עוז אלמה אברהם (85), שנחטפה לעזה ב-7 באוקטובר והוחזרה לישראל במצב קשה אחרי 51 ימים בשבי חמאס. "אני מרגישה נפלא, כמה עזרתם לי ובזכותכם נשארתי באמת, תודה רבה לכם", אמרה אלמה לצוות הרפואי של בית החולים.

שוביה של אלמה הזניחו אותה מבחינה רפואית ולא העניקו לה תרופות. היא הגיעה מעורפלת הכרה לבית החולים סורוקה עם טמפרטורת גוף של 28 מעלות. מיד לאחר אשפוזה קראו הרופאים לבני משפחתה לבוא ולהיפרד ממנה. אחרי כמה שבועות שבהם צוות בית החולים נאבק על חייה, חל שיפור במצבה של אלמה. היא שבה להכרה והצליחה לנשום באופן עצמוני.
"לא מצאנו מקורות דומים בספרות הרפואית של אנשים במצב דומה", אמר הבוקר מנהל המחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים פרופ' מוטי קליין. "לא מצאנו דוגמה לבן אדם שעבר דבר כזה - גם רעב, גם התעללות שיטתית. לא מצאנו תיעוד רפואי כזה. את חתומה על הדף הראשון בספר שלא היה צריך להיכתב: איך מטפלים רפואית באנשים שחוו את מה שאת חווית. אנחנו כל הזמן חושבים מה זה אומר להיות נמק עכשיו בשבי. המחלקה שלנו שאבה ממך המון. זה בנה את המחלקה שלנו".
2 צפייה בגלריה
אלמה אברהם יוצאת מבית החולים סורוקה, באר שבע
אלמה אברהם יוצאת מבית החולים סורוקה, באר שבע
אלמה אברהם
(צילום: תומר שונם הלוי)
אורי, בנה של אלמה, אמר: "אמא שלי היא פניקס, עוף החול שקם לתחייה. היא הגיעה לכאן בדקה ה-90, כשמשהו בה הבין שהגיעה לחוף מבטחים. ביום שאמא שבה מהגיהינום, ב-26 בנובמבר, היא הגיעה לבית החולים במצב קשה ובסכנת חיים. מאז ועד היום היא עברה אצלכם את מסע השיקום וההחלמה המרהיב, הסיזיפי והארוך הזה, כשהיא נלחמת מלחמה מעוררת השתאות והשראה. לחזור להיות אמא וסבתא, לחזור לאכול, לחזור להתפעל וליהנות מטיול בשמש, לחזור לחייך".
הבן אמר עוד: "אין לנו מילים להודות לכם על עבודתכם הקדושה והמפעימה בכל תחנותיה כאן. המקום המופלא הזה עטף אותנו ברוך, מסירות אין קץ, אהבה, דאגה, חמלה, מקצועיות, קשב וחסד. אמא חגגה לפני חודש את יום הולדת ה-85. בגיל 85, בפעם השנייה בחייה, היא נעמדה על רגליה והתחילה ללכת. לנצח נזכור את סיפור הצלתה, הישרדותה הבלתי-נתפסת, כוחותיה הפיזיים והמנטליים שהחזיקו אותה בכל תקופת השבי המחרידה אצל מפלצות החמאס".
2 צפייה בגלריה
אלמה אברהם יוצאת מבית החולים סורוקה, באר שבע
אלמה אברהם יוצאת מבית החולים סורוקה, באר שבע
אלמה עם הבן אורי
(צילום: תומר שונם הלוי)
בנוסף למילות התודה לצוות בית החולים, ביקש הבן אורי לפנות להנהגה כדי שתפעל להחזרת אלו שנותרו מאחור: "עוד 132 חטופים נמצאים בעזה, שבעה חודשים. כאן, ברגע הניצחון הפרטי שלנו היום, כשאנחנו יוצאים מכאן לחייה החדשים של אמא, אנחנו לא שוכחים אותם. הם חייבים להיות איתנו, הם חייבים לחזור עכשיו".
על השאלה כיצד היא מסבירה את השיקום המופלא שלה, השיבה אלמה: "זה בכוח שהיה לי לחזור אליכם, לראות את כולכם, ובעיקר לראות את הילדים שלי ואת המשפחה שלי". גם לה יש מסר ברור להנהגה בכל הקשור לצורך להגיע בדחיפות לעסקת חטופים: "צריך לשחרר אותם עכשיו".