3 צפייה בגלריה
מחלף אבליים
מחלף אבליים
הדמיית מחלף אבליים
(צילום: ינון יעוץ תכנון ומחקר)
הממשלה אישרה בצהריים (ראשון) בישיבתה השבועית את הארכת כביש 6 צפונה ממחלף סומך ועד בית העמק. ההרחבה שמהווה בשורה חשובה לתושבי הצפון וכוללת 22 קילומטרים חדשים תעלה למדינה כשלושה מיליארד שקלים. הכביש החדש יחבר את יישובי הצפון למרכז הארץ ויפחית משמעותית את גודשי התנועה בצפון.
כחלק מהעבודות לאורך הכביש החדש יוקמו בו שלושה מחלפים ביישובים אבליים, מכר ובית העמק - ובמשרד התחבורה מאמינים כי הפרויקט יקצר משמעותית את זמני הנסיעה ויאפשר חיבור נוח לנהריה, עכו וכרמיאל, לאזור הקריות וגם לכיוון דרום. זאת כאשר הוא יבוצע על ידי חברות ציבוריות ופרטיות כשעבודות ההקמה יחלו ב-2025 והפתיחה המתוכננת תהיה במהלך שנת 2028.
הפרויקט צפוי לשפר את החיבור בין אזור הצפון למרכז הארץ, להפחית משמעותית את הגודש בכביש 4 ולתמוך בפיתוחו כציר תחבורה ציבורית. על פי בדיקות שנערכו על ידי חוצה ישראל, לאחר סיום הפרויקט, מהירות הנסיעה בשעות השיא בבוקר צפויה לגדול פי שתיים ואף יותר.
3 צפייה בגלריה
הדמיית הסלילה העתידית
הדמיית הסלילה העתידית
הדמיית הסלילה העתידית
(צילום: משרד התחבורה)
3 צפייה בגלריה
מחלף בית העמק
מחלף בית העמק
הדמיית מחלף בית העמק
(צילום: ינון יעוץ תכנון ומחקר)
בממשלה מאמינים כי הכביש החדש יעודד את צמיחת עכו ונהריה כמרכזי תעסוקה אטרקטיביים, כפי שקרה בעבר עם הגעת כביש 6 ליקנעם ולקריית גת. כמו כן, לצד הכביש תישמר רצועה פנויה למסילת רכבת מקבילה למסילת החוף, שתאפשר פיתוח עתידי של מערך הרכבות באזור.
"במסגרת מחויבותי העמוקה לפיתוח הפריפריה וחיבורה למרכז הארץ באמצעות מערכת כבישים ומסילות, אני שמחה על הצלחתי לקדם החלטת ממשלה חשובה בהיקף של שלושה מיליארד שקלים להארכת כביש 6 צפונה", אמרה שרת התחבורה מירי רגב. "תושבי עכו ונהריה וכל יישובי הצפון, בקרוב תיהנו מנסיעה מהירה ובטוחה ללא רמזורים מהבית ועד למרכז ולדרום הארץ, ואני מבטיחה לפעול להמשך הארכת הכביש עד שלומי".
מנכ"ל חברת חוצה ישראל, דן שנבך, בירך אף הוא על ההחלטה וטען כי "חוצה ישראל רואה בפרויקט הארכת כביש 6 צפונה בשורה של ממש ונדבך נוסף בפרויקט הלאומי כביש 6, שיחבר את הצפון למכרז הארץ. הארכת הכביש צפויה להביא להפחתה משמעותית בעומסי התנועה עבור משתמשי הדרך ולשיפור הנגישות של אזור הצפון. חוצה ישראל תמשיך ליישם פתרונות תחבורתיים מתקדמים ולהוביל פרויקטי תחבורה מורכבים בפריסה ארצית".